Primer recés de Quaresma de diaques i candidats al diaconat de la diòcesi de Barcelona

Al voltant d'una quarantena de diaques, acompanyats de les seves esposes, assisteixen a la primera trobada quaresmal a Tiana

Aquesta primera quinzena de març ha tingut lloc per primera vegada, el Recés de candidats al diaconat permanent i els diaques permanents de la diòcesi de Barcelona. Al voltant d’una quarantena de diaques, i algunes de les seves esposes, van assistir a la trobada, programada i preparada fa uns mesos pel difunt bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell. Concretament, es va fer a la casa d’exercicis espirituals de Tiana, on van assistir també el president de la Comissió per al Diaconat Permanent, Mn Josep Serra, i el delegat diocesà per a la formació i acompanyament del clergat, diaques, Mn. Josep Vidal.

Sessió de matí

«Va ser una jornada de recés molt reeixida tant per l’assistència com per les exposicions que van fer els dos ponents del dia», explica Mn. Vidal. Durant la sessió del matí, Mn. Joan Costa, va fer una reflexió sobre les benaurances, començant primer amb una a la Crida a la Santedat i destacant algunes idees de l’Exhortació Apostólica Gaudete et Exsultate, del papa Francesc. Vidal exposa com es va convidar a estar predisposats per rebre la gràcia i acollir els dons de Déu, i d’altra banda, a veure que el Senyor ens ho demana tot. «Hem d’estar disposat d’anar a la creu i estimar la creu i que ens hem de deixar estimar per Déu i nosaltres poder dir: “T’estimo Tot a Déu”».
Abans de dinar es va celebrar l’eucaristia, que va presidir Mn. Joan Costa, acompanyat de Mn. Josep Serra que va concelebrar.

Sessió de tarda

Per la tarda, es va presentar els candidats que l’endemà havien de rebre l’admissió a Ordes a la parròquia de Santa Josep de Badalona: Rafael Cervera; Gabriel Cristancho; Manuel Garrido; David Márquez; Xavier RoblesCarlos Rubio; i José  Viaño.

MnQuique Fernández, va ser el següent a prendre la paraula, fent una síntesi sobre la Sinodalitat a la llum de la Bíblia. Una reflexió en la línia del Sínode que hi ha ara en preparació convocat pel Sant Pare que va exhortar a «”escoltar al poble, les nostres comunitats i viure molt acuradament” (1Coc 12, 15-22), perquè tots som importants i som necessaris». Després d’una estona de diàleg, es va tancar aquest primer recés de candidats i diaques permanents amb la pregària de Vespres.

Satisfacció i bons vincles

Les sensacions dels assistents van ser especialment a bones i es va proposar de repetir aviat. Per això, Josep Vidal es mostra molt satisfet amb la iniciativa, explica. «Estic mot satisfet d’aquesta iniciativa! – declara el delegat-. Amb aquest recés s’ha mostrat un camí de relació entre els candidats i els diaques més fluid de la que hi havia fins ara. Comencem a ser altra vegada un nombre considerable de diaques 50 i 20 candidats, com també la relació que pensem que hi ha d’haver entre la comissió de preparació al diaconat i la Delegació.