APASOMI, una entitat que treballa per la inclusió social

Entrevista Agnès Benedicto, tècnica d’acompanyament d’APASOMI

Amb la voluntat de donar resposta a les dificultats que presenten les famílies que atén Càritas diocesana de Terrassa, moltes d’elles en situació d’atur i sense prestació econòmica, l’abril de 2015 va néixer APASOMI, una entitat que ajuda a la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social. “Ho fem des de la tranquil·litat que durant el temps que són amb nosaltres tenen un contracte d’inserció que els permet una economia estable i reduir l’angoixa”, afirma Agnès Benedicto, tècnica d’acompanyament d’APASOMI.

Com s’intueix la mà de Càritas en la formació que oferiu?

Les persones que arriben a APASOMI realitzen un procés personal i laboral des del programa laboral de Càritas, que vetlla perquè aprenguin coneixements tècnics i professionals atenent el seu procés vital. El vincle amb la persona és una de les essències de Càritas, que afavoreix la transmissió de valors i l’acompanyament del participant en el seu procés.

Com transmeteu els valors cristians?

A través del treball i la formació laboral, aprofundim en els valors de la persona i els ajudem a posicionar-los davant d’ells mateixos i de la societat. Des d’APASOMI i Càritas, formem persones i promovem treballadors per inserir-los a les empreses que, sensibilitzades amb la situació dels més vulnerables, opten per donar-los una segona oportunitat.

Per què val la pena treballar en aquest àmbit?

A APASOMI creem llocs de treball i activitat empresarial de qualitat, dins d’una economia solidària que pretén donar segones oportunitats i empoderar les persones. Vivim la recuperació emocional de persones a qui el mercat laboral ha fet sentir-se excloses, descobrim habilitats individuals i observem com adquireixen competències professionals. Ho fem seguint els valors de l’Església: «Estima els altres com a tu mateix» (Mc 12:31).

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 4 d’octubre