Mons. Vadell: «Professors, sigueu sembradors d’esperança»

El bisbe Toni lliura a quatre professores la Missió Canònica durant la inauguració del curs del Secretariat d'Educació Catòlica 2020-2021

El Secretariat diocesà d’Educació Catòlica ha iniciat el nou curs 2019-2010 amb una trobada amb els docents de religió de les escoles públiques i concertades. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, va presidir la celebració a la parròquia de Sant Josep Oriol amb el rector de la parròquia, Mn. Enric Termes, i el vicari, Mn. Joan Ramón La Parra. També hi era el representant del Secretariat d’Educació Catòlica de l’arquebisbat de Barcelona, Raül Adames.

Un any més, els docents que s’estrenaven com a docents en la matèria de religió van rebre la Missió Canònica. La carta en la qual el Cardenal Omella els envia a impartir l’ensenyament de la religió i moral catòlica als centres educatiu de la diòcesi. En total quatre professores van rebre aquest encàrrec: Maria Mercader, Silvia Pallàs, Laura Pujol i Blanca Tudela.

“Saber que el Senyor és present”

En el moment de l’homilia, el bisbe Toni va fer menció a la paràbola del bon samarità, llegida en l’Evangeli. Va recordar la necessitat de “sentir-nos acompanyats i de saber que el Senyor està present indicant-nos les passes”. “Què he de fer per assolir la plenitud de la vida? – interpel·lava Vadell- Estima el Senyor i els altres com a tu mateix. Amor a Déu i els germans”. En aquest sentit va senyalar que cal buscar “el pròxim”, és a dir,  “tot aquell que se sent perdut”. “Hem de trobar la manera que el Senyor ens inspiri a ser portadors d’esperança, no deixar d’estimar”.

“Educar és proximitat”

En el context actual del Còvid, va indicar com les normes i els protocols no han de ser excusa per allunyar-nos dels germans. “Ara, de vegades, parlem més de protocols que d’educació. És normal, però no per això deixem d’educar!”, exposava Vadell. “Educar és proximitat, a través de la mirada educativa plena de tendresa i amor”.

Finalment, el bisbe Toni va convidar tothom a preguntar a Déu “com descobrir aquell pròxim que ens necessita, com mantenir la normativa i ser un profeta d’esperança”. Va alertar no perdre la confiança i deixar-se en mans del Senyor. “Davant les preocupacions posem confiança. I veureu que posant la confiança en ell us envaeix serenitat i com la pau ens arriba al cor”. “Trobareu dins el claustre signes de l’esperança de Deu”. “Professors, sigueu sembradors d’esperança”, va exhortar Vadell.

Donar un pas endavant

Amb aquesta esperança, el Secretariat d’Educació Catòlica encara el curs.  “En aquestes circumstàncies de pandèmia hem de centrar-nos en l’essencial l’educació catòlica: transmetre esperança”. Així ho expressava en declaracions posteriors el director Raül Adames, el qual assegura que “sense deixar de costat la importància de complir les mesures sanitàries, és hora de donar una pas més endavant i no deixar-nos segrestar per les circumstàncies”.

rpt

Tal com va dir el director del Secretariat, el desig és que “quan tot això finalitzi i mirem enrere, quan ‘ens examinin’, no ens diguin que ha estat un curs segrestat pel COVID, sinó un curs en el qual ens hem mantingut fidels a la nostra vocació de docents i que hem aprofitat les circumstàncies com una oportunitat educativa”.  “Serà temps que també ens construirà com a persones, saben que els nostres alumnes i fills ens miraran i es preguntaran: per què en aquest temps tan difícil segueixen contents?”, afegeix Adames.

Finalment, per tal d’aprofitar al màxim el curs, hi haurà moments de trobada i reunió per posar en comú les esperances. Tal com va dir el representant del Secretariat d’Educació Catòlica, “es vol oferir als mestres i professors, espais d’oració, a la seu al c/Villarroel, així com, pregària comunitària i adoració al Santíssim on entregar-li totes les nostres preocupacions”. També es farà una trobada de responsables de pastoral on treballar i compartir la pastoral amb els nostres infants i adolescents.