
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
L'arquebisbe de Tegucigalpa parla de la Sagrada Família, Europa i el cristianisme en un dinar-col·loqui Tribuna Joan Carrera
Fotos: A. Codinach / S. Muñoz
Mons. Josep-Vicent Nácher, arquebisbe de Tegucigalpa, ha defensat aquest dimecres des de Barcelona que «Europa està cridada a ser una gran Sagrada Família». Durant la dotzena edició del dinar-col·loqui Tribuna Joan Carrera, el també president de la Conferència Episcopal d’Hondures ha descrit la Sagrada Família com una metàfora del continent: «Si la Sagrada Família se sosté sobre columnes que són arbres de pedra, Europa s’edifica sobre arrels de fe» ha afegit.
Durant la seva intervenció, l’arquebisbe de Tegucigalpa ha remarcat que la basílica «parla totes les llengües i transcendeix fronteres». «Antoni Gaudí veia la bellesa com una crida universal capaç d’unir persones de diferents procedències, tal com Europa aspira amb els seus pobles. Que Europa no temi a aixecar la mirada i es deixi inspirar per la santedat i la bellesa de la Sagrada Família», ha emfatitzat.
A més, en una entrevista prèvia concedida a Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, Mons. Josep-Vicent Nácher ha destacat que «la Sagrada Família, amb la torre central, és una catequesi magnífica de la centralitat de Jesucrist que el món convé que conegui. «En ell hi ha la salvació i que l’Església ha de proclamar de manera directa i expressa», ha apuntat.
Finalment, l’arquebisbe de Tegucigalpa, nascut a València i format a Barcelona com a paül, ha acabat convidant a redescobrir el temple com un signe viu capaç d’inspirar el futur espiritual i social d’Europa i del món. També ha afegit que espera «que molt aviat Antoni Gaudí sigui reconegut Beat».
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha presentat l’arquebisbe de Tegucigalpa, tot explicant que es van conèixer a Roma, al Sínode de la Sinodalitat. Durant la seva intervenció, el prelat barceloní ha comentat que Mons. Josep-Vicent Nácher «és un home de cor obert i de contacte, que ja portava en les seves entranyes la sinodalitat. Entenc que el papa Francesc el nomenés membre del Sínode de la Sinodalitat». «És un home molt senzill, que ha sabut estar amb els pobres i ha compartit la seva pobresa», ha manifestat.
Finalment, ha afegit que el predecessor de Mons. Josep-Vicent Nácher, el cardenal Madariaga, li va dir al cardenal Omella: «todo lo que puedo decir de él es bueno. Como dijo el papa Francisco, es un buen pastor que con olor a ovella».
Sílvia Muñoz