Mons. Abadías: «Acollim el repte de Pere d’un amor que tot ho pot»

El bisbe David inicia les Predicacions quaresmals a la Catedral de Barcelona en la festa de la Càtedra de Sant Pere

Fotografia: Catedral de Barcelona

«Feliç de tu, Simó, fill de Jonàs: això no t’ho han revelat els homes, sinó el meu Pare del cel! I jo et dic que tu ets Pere, i sobre aquesta pedra edificaré la meva Església». Aquesta cita de l’Evangeli de Mateu, ha estat el fil conductor de la primera predicació quaresmal. Coincidint amb la festa de la Càtedra de Sant Pere el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías ha iniciat aquest cicle de dissertacions quaresmals a la Catedral de Barcelona amb el títol: «Qui és Jesús per a mi?».

En el moment de l’homilia, el bisbe David va enaltir la imatge de Pere i va demanar la seva intercessió al llarg del camí quaresmal. Va convidar els fidels a focalitzar en l’apòstol Pere un exemple a seguir, especialment, en aquest temps de reflexió i conversió interior dels cristians. Per això, en la seva predicació el bisbe va convidar a respondre’s cadascun la pregunta «Qui sóc jo per a tu?» que Déu li va dir a Pere i a seguir el seu exemple.

Escoltar per caminar

Mons. Abadías a convidar a aprendre a escoltar el «Mestre», i descobrir igual que Pere les «paraules plenes de llum i saviesa que donava Jesús» que ens ajuden a créixer. «Ell ens convida a viure i escoltar la veu de Jesús que ens anima a viure i experimentar la fe que en el nostre cor té un recorregut per a fer». Un camí cap a la «conversió del cor» que fem com a «pelegrins» per respondre qui és Jesús, exposava el bisbe.

Contemplar el Misteri i anunciar el Crist

Igual que Sant Pere va proclamar la resurrecció de Crist, Mons. Abadías va convidar també els fidels a «contemplar aquest misteri i amor que passa per la creu», i que també viu aquest «rebuig del món», com veiem especialment en ple Tridu Pasqual. «De vegades també neguem Jesús, però estem com Pere cridats a anunciar Crist ressuscitat».

El bisbe David va destacar com Pere «ens convida a fer un procés interior que malgrat que les nostres negacions i petiteses hem de deixar-nos omplir d’aquest temps per ser purificats i anunciar alegres a Jesús».

Donar-se un mateix amb valentia

El bisbe va destacar el fet de donar-se un mateix, com també Pere ho va fer. Especialment, durant la Quaresma que ens crida a l’almoina i a la caritat. Un donar-se que inclou la fe en Déu, que «ens guareix les ferides i ens aixeca en les nostres febleses». En aquest sentit, Mons. Abadías va exhortar a entrar en el silenci i la pregària i ser portadors de misericòrdia. «Allà on hi ha misèria posarem el cor», va dir.

Una actitud que demana també «ser valents davant un món que de vegades vol silenciar l’anunci. Estem cridats a vèncer les pors que ens fan callar».

Finalment, va insistir a acollir el repte de Pere «d’un amor que tot ho pot i anunciar Crist enmig del món, per entrar en el nostre cor, purificar-lo de les pors i misèries, i ser deixebles d’un mestre que fa camí amb nosaltres».