Mn. Carles Ballbé coordinarà la Pastoral de l’Esport a les diòcesis espanyoles

Aquest sacerdot diocesà compaginarà la nova responsabilitat amb el servei pastoral que exerceix a la parròquia de Sant Simó i Sant Pau de Mataró

Imatge cedida

Mossèn Carles Ballbé i Sala, sacerdot adscrit a la parròquia de Sant Simó i Sant Pau de Mataró, ha rebut l’encàrrec de coordinar la Pastoral de l’Esport a les diòcesis espanyoles. El passat 24 de juny, la Comissió Permanent de la Conferència Episcopal Espanyola va donar la seva autorització perquè la Comissió Episcopal per a l’Educació i la Cultura encarregués al sacerdot de l’arxidiòcesi de Barcelona la coordinació d’aquesta nova àrea pastoral.

Mn. Carles Ballbé va néixer a Barcelona el 21 de febrer de 1985, però ha viscut a Terrassa fins els 22 anys. Va estudiar Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Va completar els seus estudis de grau universitari a la Universitat a Distància de Madrid (UDIMA), compaginant-ho amb la seva formació en Teologia al Seminari Conciliar de Barcelona. L’any 2016 va obtenir el diploma d’expert universitari en Comunicació i Religió a Blanquerna-URL. El 8 de maig de 2016 va ser ordenat prevere a la basílica de Santa Maria del Mar.

Trajectòria  esportiva

Jugador del primer equip de l’Atlètic de Terrassa de l’any 2003 al 2007 i del 2008 al 2012. En aquests vuit anys va aconseguir vuit Lligues, dues Copes del Rei, dues medalles de plata a la Copa d’Europa i dues medalles de bronze. La temporada 2007-2008 va jugar amb l’Atlético San Sebastián. El seu darrer club va ser el Royal Daring Hockey Club (Brussel·les, Bèlgica), on va jugar la temporada 2012-2013.

Ha estat internacional en totes les categories inferiors, on ha merescut una medalla de plata a la Copa d’Europa sub16, una medalla de plata a la Copa d’Europa sub18 i una medalla de bronze en el Campionat Mundial sub21. Amb la selecció absoluta ha aconseguit una medalla de plata al torneig Champions Trophy i una sisena plaça als Jocs Olímpics de Londres 2012.