Més de 2.000 persones s’uneixen a la missa d’homenatge als difunts de Barcelona

El bisbe David presideix la celebració organitzada per Serveis Funeraris de Barcelona - Mémora per recordard aquells que han traspassat en el primer semestre de 2024

28 Nov, 2024
Església de Barcelona

Fotografies: Agustí Codinach

La basílica de Santa Maria del Mar ha acollit aquest dimecres una celebració carregada d’emocions per homenatjar els difunts de Barcelona en el primer semestre de 2024. Organitzat per Serveis Funeraris de Barcelona – Mémora, l’esdeveniment ha reunit al voltant d’unes dues mil persones, la majoria  famílies, amics i membres de la comunitat que han volgut retre homenatge als seus éssers estimats. Entre els assistents, també hi eren presents els membres de la pastoral de Tanatoris i de la cúpula de Mèmora. 

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías ha presidit la celebració, al costat del rector de Santa Maria del Mar, Mn. Salvador Pié i del responsable de la Delegació de la Pastoral Sagramental, Mn. Josep Teixidó. Representant l’Arquebisbat, hi havia també el director del Secretariat diocesà de Tanatoris, Alfons Sagalés.  

Missatge de consol i esperança

En el moment de l’homilia, el bisbe David va donar un missatge de consol i esperança als assistents, partint del fragment de l’Evangeli de Joan, sobre la resurrecció de Llàtzer. Va exposar el seu profund significat humà i espiritual, destacant el «desglossament que fa d’una experiència vital que afecta a tots i a tothom en el moment de la mort d’una persona estimada».  

En aquests instants de dolor, Mons. Abadies va subratllar la força de la comunitat i dels vincles. «És en aquest dolor per la pèrdua d’éssers estimats com també vivim, a vegades, la comunió entre nosaltres. Ens trobem en comunió en els moments positius, perquè riem junts i ens alegrem junts; però també en els moments de dolor i de dificultat, perquè plorem junts, ens acompanyem en el dolor junts, compartim aquesta ferida junts».

Ple de comprensió i empatia cap aquells que viuen un moment d’un dol, el bisbe David va destacar com «cadascú ho viu com pot i com sap», i va animar a saber acollir-nos tots en «els nostres ritmes». «Sapiguem respectar-nos a les maneres i les formes com vivim aquest moment, que no és fàcil. Però sobretot, sapiguem que tots som a casa, som germans». 

Obrir-se amb Déu davant el dolor

Mons. Abadías també va posar èmfasi en la fe que ens ajuda a «acompanyar-nos des d’aquesta foscor, cap a una experiència de pau, de consol i d’esperança», afirmant que «la mort no té l’última paraula».  En aquest sentit, va animar no tancar-se en un mateix sinó a obrir-se amb Déu. «Obriu el cor al Senyor! – exclamava el Mons. Abadies- No importa què surti de dintre, no importa si és adequat o no és adequat, l’únic que importa és que tinguis el cor obert. No el tanquis en el dolor, no el tanquis en la tristesa. Deixeu-vos estimar per ell», va dir. 

Donar testimoni de l’amor viscut

Amb un to proper i ple de consol el bisbe va dirigir-se a les famílies i amics convidant-los a «viure des de l’amor i a honrar la memòria dels difunts, fent fructificar les lliçons i valors que han deixat». «Que no quedi només el dolor o la tristesa, – exposava el bisbe- deixeu que a poc a poc el record d’aquests moments d’amor vagi omplint també el record que tenim d’ells.  

Abans de finalitzar, va convidar a agrair  l’amor compartit, donat i rebut dels difunts estimats. «Que això ens ajudi a recordar que la nostra vida de vegades és un sospir i que el que importa és viure cada moment, tant com sapiguem. Això és una lliçó de vida per a tots». 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)