Les torres dels evangelistes de la Sagrada Família ja il·luminen Barcelona

Prop de 2.000 persones han participat de la Missa i posterior il·luminació de les torres de Joan, Mateu, Marc i Lluc, que romandran enceses fins al 8 de gener.

13 Nov, 2023
Església de Barcelona

Fotos: A. Codinach / Arquebisbat de Barcelona

Aquesta tarda s’ha celebrat una Missa solemne a la Sagrada Família amb la posterior benedicció de les quatre torres dels evangelistes. El cardenal Joan Josep Omella ha cedit la presidència de la celebració eucarística al Nunci Apostòlic d’Espanya i Andorra, Mons. Bernardito Auza, i ha concelebrat juntament amb l’arquebisbe emèrit de Barcelona, Card. Lluís Martínez Sistach, i el bisbe auxiliar, Mons. David Abadías. Han assistit 15 autoritats civils, com per exemple la presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra, i el director general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Carles Armengol.

Prop de 2.000 persones han participat de la Missa que ha finalitzat amb la il·luminació de les torres de Joan, Mateu, Marc i Lluc commemorant, així, la seva culminació. L’encesa perdurarà tot el temps de Nadal, fins al 8 de gener, i es podrà seguir des del carrer.

Durant la celebració, Mons. Bernardito Auza ha iniciat l’homilia saludant a tots els presents i traslladant la salutació cordial i afectuosa del papa Francesc, especialment cap a tots aquells qui han participat en l’edificació de la Sagrada Família. El Nunci Apostòlic ha subratllat que les quatre torres «estan dedicades als sants evangelistes, sant Mateu, sant Marc, sant Lluc i sant Joan. Cadascuna ens recorda allò que els evangelistes, que a l’uníson evoquen la presència de Crist, ens empenyen a ser testimonis del Senyor enmig del món, a través de la seva vida». Seguidament, ha fet especial èmfasi en la vinguda del papa Benet XVI a Barcelona, l’any 2010, que va dir, en dedicar la basílica, «que Gaudí va col·laborar genialment en la consciència humana oberta al món, il·luminada i santificada per Crist». Finalment, ha recordat a tots els presents «que les torres dels sants evangelistes, que seran beneïdes, ens moguin a tots a mirar cap a on Gaudí veritablement mirava, al verb encarnat de Déu en Maria».

Les torres dels quatre evangelistes

Avui la Sagrada Família ha inaugurat quatre tetramorfs més, de manera que ja té 13 torres acabades del conjunt total de 18. En tota l’obra de la Sagrada Família hi ha una relació evident entre la forma arquitectònica i el simbolisme. Seguint aquesta simbologia, les quatre torres inaugurades enguany mostren al món la importància dels evangelis. Una catequesi que apunta als quatre punts cardinals: sant Lluc orientat al nord, sant Mateu al sud, sant Marc a l’oest i sant Joan a l’est. La tradició cristiana ha identificat els quatre evangelistes representant Joan amb l’àguila; Lluc amb el bou; Marc amb el lleó, i Mateu amb l’home, de manera que el tetramorf gaudinià s’ha consolidat en aquesta iconografia cristiana.

Es preveu l’any 2026 inaugurar la torre de Jesús, la part més alta del conjunt arquitectònic i que estarà envoltada d’aquestes quatre torres dels evangelistes. Una manera de simbolitzar com el tetramorf, els quatre evangelistes, transmeten un mateix missatge des de diferents punts de vista i configuren la figura de Jesús.

Fotografia de portada: Sagrada Família

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)