L’arquebisbe de Lima diu que l’acollida dels hospitals de campanya anticipa el futur de l’Església

L’arquebisbe de Lima, Carlos Castillo Mattasoglio, ha sigut el protagonista de la tercera edició de la Tribuna Joan Carrera

L’arquebisbe de Lima, Mons. Carlos Castillo Mattasoglio, ha defensat aquest dijous que l’acollida que es dona als hospitals de campanya que han aparegut a diversos indrets del món “estan anunciant com serà el futur” de l’església. Ho ha dit en la tercera edició de la Tribuna Joan Carrera, una iniciativa del Grup Sant Jordi de Defensa i Promoció dels Drets Humans i El Punt Avui, amb el suport de tretze entitats.

Un centenar de persones van sopar escoltant Mons. Castillo a la parròquia de Santa Anna de Barcelona, una església al centre de la ciutat que acull a persones sense llar en el seu hospital de campanya. Durant la seva xerrada l’arquebisbe de Lima ha dit que als hospitals de campanya “es fa molt treball social” però amb un valor afegit i és que en un món on s’ha oblidat la bellesa, delicadesa i bon tracte, amb aquests hospitals de campanya “estem ampliant una altra vegada aquest món d’humanitat”. També ha assegurat que “la nova experiència humana de dispersió i conflicte ha de ser viscuda com un clamor per unir la humanitat”, i té una recepta fàcil: “iniciar camins de germanor”. “El gran problema del món és la productivitat, el que necessita el món avui dia és la capacitat de generar i donar vida, esperança i felicitat”, ha conclòs.

Coneix l’arquebisbe de Lima

Carlos Castillo Mattasoglio, arquebisbe de Lima, ha treballat en la pastoral juvenil i en parròquies populars. A més d’arquebisbe de Lima, és Primat del Perú des de 2019. Testimoni des dels inicis de l’aplicació del Vaticà II i del sorgiment de la teologia de l’alliberament, ha estat sempre atent a l’evolució i interacció entre teologia i pastoral. Ha fet les seves pròpies aportacions entorn de la Teologia de la Regeneració. Amb les seves homilies dominicals ha esdevingut la consciència moral del país més enllà dels avatars dels canvis polítics i socials.

Coneix les entitats que donen suport a la Tribuna Joan Carrera

Els actes de la Tribuna tenen el suport de tretze entitats, que són Animaset, el Consell de Laics dels Caputxins de Catalunya, Cristianisme al segle XXI, Cristianisme i Justícia, Equips de Pastoral de la Política i la Comunicació, la Fundació Catalunya Religió, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, la Fundació Joan Maragall, la Fundació Pere Tarrés, Justícia i Pau, la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat, Santa Anna-Hospital de Campanya i la Unió de Religiosos (URC).

L’activitat, en format de dinar col·loqui, té per objectiu recollir i actualitzar les inquietuds en la trajectòria del bisbe Joan Carrera, redactor del document Arrels cristianes de Catalunya. Pretén abordar la situació del cristianisme, les experiències de diàleg, la comunicació i la participació social per tal de potenciar la presència del fet religiós en la societat catalana.

Font i fotografia: Tribuna Joan Carrera