L’Arquebisbat de Barcelona obre la causa per la declaració de presumpte martiri de la Gna. María Mercedes Antelo

Aquest dimarts, 25 de juny, ha tingut lloc la sessió d’obertura de la investigació diocesana de la causa de presumpte martiri d'una religiosa de les germanes darderes

Imatges: A. Codinach

Mons. Javier Vilanova i Pellisa, bisbe auxiliar de Barcelona, ha presidit la sessió d’obertura de la investigació diocesana de la causa de presumpte martiri de la Serventa de Déu, Gna. María Mercedes Antelo (1891-1936), religiosa de les Germanes Franciscanes Missioneres de la Nativitat de Nostra Senyora, Darderes.

Un cop complerts tots els tràmits amb el Dicasteri per a les Causes dels Sants, aquest dimarts s’ha constituït legítimament la causa d’aquesta Serventa de Déu. El decret de constitució signat per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, i que ha llegit la secretària general i cancellera de la diòcesi, Sra. Màrion Roca, designa Mn. Gabriel Carrió com a postulador diocesà.

L’acte que ha moderat aquesta tarda el director de l’Oficina Diocesana per a les Causes dels Sants, P. Josep M. Blanquet,  ha servit per constituir el tribunal diocesà per a la instrucció d’aquest procés. Així, el delegat episcopal serà Mn. Vicent Benito; el promotor de justícia serà Mn. Fernando Perales i, finalment, el notari diocesà d’aquest procés serà el Sr. Antoni Torres.

La instrucció començarà el proper divendres 27 de juny amb la declaració del primer testimoni, el de la mare general de la congregació de les Germanes Franciscanes Missioneres de la Nativitat de Nostra Senyora, la mare María Rosario García Conde.

En el seu discurs de cloenda, Mons. Javier Vilanova ha destacat que el testimoni d’aquesta Serventa de Déu és signe “que la fe és viva, que l’amor sempre guanya i que tots som portadors d’esperança”. També ha afegit que l’obertura d’aquest procés d’instrucció és “una alegria per a les germanes darderes i per a tota l’Església diocesana”.