La Sagrada Família acull la presentació del II Congrés Internacional de Germandats i Pietat Popular

Del 4 al 8 de desembre de 2024 es reuniran a Sevilla confraries de tot el món amb l'objectiu de promoure la nova evangelització davant els desafiaments del món actual

Fotografies: A. Codinach

La basílica de la Sagrada Família de Barcelona, va acollir la presentació del II Congrés Internacional de Germandats i Pietat Popular, un esdeveniment que se celebrarà a Sevilla del 4 al 8 de desembre de 2024.

La presentació va comptar amb la presència de destacades figures de l’àmbit religiós, entre elles, Manuel Zamora, director del Secretariat Diocesà de Germandats i Confraries de Barcelona, que va actuar com amfitrió de la presentació; Sara Belbeida, comissionada de Relacions Ciutadanes i Diversitat Cultural i Religiosa de l’Ajuntament de Barcelona; Anna Almuni, delegada de la Delegació per a la Formació i Acompanyament del Laïcat de l’Arquebisbat de Barcelona; així com diversos directors de secretariats de confraries i germandats d’altres bisbats.

La presentació va ser encapçalada per Joaquín de la Peña Fernández, secretari general del Congrés, i Juan José Morillas Rodríguez, membre del comitè organitzador, que van oferir una visió detallada dels esdeveniments acadèmics, culturals i de pietat popular, tot mostrant un avenç de què es desenvoluparan a Sevilla.

Sevilla es prepara per al II Congrés Internacional de Germandats i Pietat Popular

Del 4 al 8 de desembre de 2024, Sevilla s’engalanarà per acollir el II Congrés Internacional de Germandats i Pietat Popular, un esdeveniment que reunirà confraries de tot el món amb l’objectiu de promoure la nova evangelització davant els desafiaments del món actual. Aquest congrés se celebra 25 anys després del primer esdeveniment internacional, que va tenir lloc el 1999 a la Catedral de Sevilla i va concloure amb la coronació canònica de la imatge de María Santísima de la Estrella.

El congrés serà organitzat per un comitè executiu presidit per l’arquebisbe de Sevilla, i comptarà amb la participació de diverses personalitats de l’àmbit religiós i confrare. Set comissions, integrades per 66 persones, ja estan treballant en la preparació de l’esdeveniment, abastant àrees com litúrgia, comunicació, infraestructura, actes culturals, economia, obra social i teològica-acadèmica. D’aquesta manera busca analitzar, reflexionar i discernir en comunió sobre la realitat i el futur de les germandats i la pietat popular com un moviment universal essencial per a la conservació i la transmissió de la fe catòlica i els valors de l’humanisme cristià, donant la importància a les germandats i confraries com a models de comunitats de fe, d’integració i compromís social.