
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
La Comunitat de Sant’Egidio i l’Arquebisbat recorden els cristians perseguits arreu del món i reivindiquen el seu testimoni de fe, pau i resistència davant la violència

Camí de la Setmana Santa, el dia en què es recorda monsenyor Romero, la Comunitat de Sant’Egidio juntament amb el secretariat diocesà de missions de l’Arquebisbat de Barcelona, ha recordat el testimoni de molts cristians que en nombrosos llocs dels món han estat objecte de persecucions, discriminacions, privacions de la llibertat religiosa i fins i tot de la vida.
La vetlla de pregària ecumènica va estar presidida per Mons. David Abadías, bisbe auxiliar de Barcelona, acompanyat per diversos representants de les diverses confessions cristianes que conviuen a la ciutat. En el presbiteri de la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor lluïa la “icona dels nous màrtirs i testimonis de la fe dels segles XX i XXI”. A la celebració va ressonar el nom dels màrtirs i els testimonis de la fe que en el darrer any any donat la vida per l’Evangeli, representats també per la creu que molts cristians viuen a Àfrica, Àsia, Amèrica i Europa en temps recents. Entre tots ells s’ha recordat el pare Pierre El Raii, rector maronita, assassinat a la ciutat de Qlayaa el 9 de març de 2026 mentre ajudava un parroquià ferit. Poc abans del seu assassinat al Líban meridional havia dit: les úniques armes “que posseïm són la fe, el desig de pau i l’esperança en la Resurrecció després de l’actual passió”.
Al final de la pregària es van portar en processó les relíquies del beat Floribert Bwana Chui a la capella que se li ha dedicat a la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor. El beat Floribert Bwana Chui, membre de la Comunitat de Sant’Egidio del Kivu (República Democràtica del Congo), va ser assassinat per haver resistit a la corrupció i a la idolatria dels diners en nom de l’Evangeli i de l’amor pels pobres.
En el temps de la força i dels diners els màrtirs criden a la resistència contra el mal fent el bé, fins al vessament de la sang. Cadascun d’ells, tot i que van ser derrotats per la persecució i la mort, van ser victoriosos i ens mostren l’horitzó de la missió del Senyor, allò pel que val la pena viure i pel que val la pena morir. En la seva homilia el bisbe David Abadías va recordar la “lluita entre la llum i la foscor i el testimoni de pau i bé que deixen els màrtirs”.
La memòria dels màrtirs vol enviar un fort missatge de solidaritat a tots els cristians, el testimoni desarmat dels quals constitueix un escàndol enfront de la violència i del terror. Cristians catòlics, evangèlics i ortodoxos es van trobar junts als camps de concentració nazis i als gulags soviètics i, amb un sofriment comú per l’Evangeli, van elevar junts les seves pregàries al Senyor i van aprendre a estimar-se i a ajudar-se mútuament.
Font: Sant’Egidio