La família i la vida protagonistes del mes de març

Durant el mes de març se celebraran diverses activitats impulsades pel Secretariat diocesà de pastoral familiar de l’arxidiòcesi de Barcelona

Cartell de la família i la vida

Sota el lema “Som família, estimem la vida” les Delegacions de família i vida de sant Feliu, Terrassa i Barcelona, és a dir, la Província Eclesiàstica de Barcelona i impulsat pel Secretariat diocesà de pastoral familiar de Barcelona, dedicaran el mes de març a la família i a la vida. Tal com afirma un dels directors del secretariat pastoral familiar, Xavier Padilla, «és una bona oportunitat perquè les famílies es reuneixin al voltant de l’Evangeli».

Conseqüència de la Desena Trobada Mundial de les Famílies

Durant la Desena Trobada Mundial de les Famílies, celebrada el juny de l’any passat a Roma, es van celebrar alguns actes per la família i la vida a totes les diòcesis. Aquestes activitats, tal com afirma Padilla, «han sigut uns dels motius que han propiciat que es dediqui aquest mes de març a la família».

Un dels principals objectius d’aquestes jornades, com també afirma Xavier Padilla, és que «les diverses famílies de les parròquies, escoles i moviments conflueixin i celebrin que Déu estima la família i la vida».

Per què el mes de març

S’ha escollit el mes de març perquè hi trobem dates assenyalades com la festivitat de Sant Josep, que és sosteniment de les famílies i el dia 25 la Jornada per la Vida. Durant aquests dies hi haurà diferents activitats. Algunes d’elles són: Jornada Festiva Familiar diocesana del proper 12 de març, la cursa de la família; en solidaritat amb les mares embarassades del proper 18 de març, dues conferències sobre l’avortament i l’eutanàsia; impartides per Mn. Xavier Sobrevia, els dies 21 i 28 de març o la Jornada per la vida del proper 25 de març; on es resarà un rosari i se celebrarà una Missa; presidits pel bisbe Javier Vilanova.

Podeu trobar més informació sobre els esdeveniments previstos al web del Secretariat diocesà de pastoral familiar de l’arxidiòcesi de Barcelona.