La campanya “Tots tenim un àngel” de Càritas guanya el premi Aster de màrqueting i valors

El jurat ha premiat la manera d’explicar com Càritas acompanya les persones que s’han vist abocades a l’exclusió social per manca de feina

Ahir al vespre, Càritas Diocesana de Barcelona, juntament amb Ogilvy Barcelona, van rebre el premi ASTER de l’escola de negocis ESIC Business & Marketing School per la campanya “Tots tenim un àngel”. La campanya ha estat premiada en la categoria “màrqueting i valors”, on s’ha valorat la manera d’explicar com Càritas acompanya les persones que s’han vist abocades a l’exclusió social per manca de feina. 

Els premis Aster, atorgats per l’escola de negocis ESIC Business & Marketing School des de l’any 1982, reconeixen anualment els mèrits de les persones i entitats en la seva activitat empresarial. Els reconeixements es divideixen en sis categories: trajectòria professional, comunicació, màrqueting i valors, projecte empresarial, màrqueting i innovació digital. 

Difusió de la realitat dels més vulnerables

El jurat, format per experts en el món de la comunicació i del màrqueting, ha reconegut la difusió que Ogilvy Barcelona i Càritas Diocesana de Barcelona han fet “de la realitat complexa de tots aquells qui, per diversos motius, s’han vist abocats l’exclusió social i a la dificultat d’accedir, de nou, al món laboral”. A més, el jurat ha considerat que la campanya “Tots tenim un àngel” és “un bon exemple de com el màrqueting i la comunicació són excel·lents eines d’impacte social”

El director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets, i el director creatiu executiu d’Ogilvy Barcelona, Camil Roca, han sigut els encarregats de recollir el guardó en l’acte celebrat al Palau de Congressos de Barcelona. 

Esperit transformador 

La campanya “Tots tenim un àngel”, llançada el 31 de gener de 2019 amb motiu del 75è aniversari de Càritas Diocesana de Barcelona, mostra com un home de 50 anys busca feina de forma infructuosa. Després d’una llarga espera, un “àngel” li fa recuperar la confiança en si mateix i aconsegueix que el desenllaç de la seva recerca laboral sigui positiu. L’espot, que va tenir presència a la televisió, premsa, exterior, suports digitals i ràdio, finalitza transmetent amb la veu en off el missatge: “encara que no hi creguis, tots tenim un àngel”. 

“L’objectiu de la campanya era reflectir l’esperit transformador de Càritas en l’acollida i acompanyament de les persones més vulnerables de la societat, i crec que la valoració del jurat certifica que ho hem sabut transmetre”, ha afirmat Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona. 

La campanya, tot un repte

Per la seva banda, Camil Roca, director creatiu executiu d’Ogilvy Barcelona ha indicat que la campanya va ser tot un repte. “Havíem de ser valents i ho vam ser. Vam creure que era possible intentar augmentar la base de possibles donants, i això implicava apropar Càritas a la gent jove, als fills d’aquesta gent gran que ha col·laborat amb l’entitat tota la vida i que coneixen la feina que Càritas duu a terme”, ha assegurat. L’equip d’Ogilvy Barcelona que ha fet possible l’espot està format per Lluís Bassat, Camil Roca, Jordi Alavedra i Sergio Eransus, juntament amb la col·laboració d’en Nacho Magro, Carles Lázaro i la productora Oxígeno. 

El director de Càritas Diocesana de Barcelona ha expressat, finalment, que la campanya és un símbol de com Càritas afronta la seva tasca, amb una mirada cap al futur i com una oportunitat per sumar-hi persones. Per aquest motiu, ha assegurat que durant aquest Nadal la campanya tornarà a estar present en bona part dels mitjans de comunicació d’àmbit català. 

T'ha agradat aquest contingut? Subscriu-te al nostre butlletí electrònic. Cada setmana, l'actualitat de l'Església diocesana al teu correu.

T'interessarà ...