Jornada de l’Apostolat Seglar de Catalunya per discernir en el “Primer Anunci”

La Sagrada Família acull la trobada que se celebra en el marc del treball de l’etapa posterior al Congrés de laics del febrer de 2020

En el marc del treball de l’etapa posterior al Congrés de laics del febrer de 2020, aquest dissabte, 22 d’abril, unes vuitanta persones de les diòcesis catalanes, amb la presència durant tota la Jornada del bisbe auxiliar de l’Arquebisbat de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, es van aplegar a la Basílica de la Sagrada Família de  Barcelona. A més dels assitents, més d’una trentena de persones s’hi va unir per streaming, per endinsar-se en un discerniment sobre el primer dels itineraris treballats en el Congrés: el Primer Anunci.

Poble de Déu en sortida

Durant tot el procés preparatori del Congrés i durant la seva celebració, i darrerament durant l’experiència del Sínode sobre la Sinodalitat, s’han manifestat actituds, processos, projectes en marxa i eventuals mancances en les nostres comunitats eclesials, per caminar cap una Església evangelitzadora.

Amb aquestes trobades interdiocesanes d’Apostolat Seglar es vol avançar com a Poble de Déu en sortida que, en clau sinodal, discerneix i actua a la llum de la Paraula sobre la seva tasca evangelitzadora i la seva missió en el món d’avui, també acollir el repte de l’evangelització de les persones i la societat en les circumstàncies concretes del nostre temps i el desig i voluntat compartida d’avivar la corresponsabilització dels laics en aquesta tasca apostòlica,convençuts de que:

“Si un de debò ha fet una experiència de l’amor de Déu que el salva, no necessita gaire temps de preparació per anunciar-lo… no diem que som <deixebles> i <missioners>, sinó que som <deixebles missioners>”. ( EG 120)

Un pas més per a la comunicació

La presència del famós dibuixant i catequeta Francisco Javier Velasco Fano (FANO), va ajudar a donar un pas més en la experiència de la comunicació de la fe, per»ser l’Església de Déu, que s’arremanga per sortir a trobar l’altre, sense jutjar-lo, sense condemnar-lo, sinó estenent-li la mà, per sostenir-lo, animar-lo o, simplement, per acompanyar-lo en la seva vida. Que l’encàrrec del Senyor ressoni sempre en vosaltres: “Aneu i prediqueu l’Evangeli”» (Missatge del papa Francesc al Congrés de Laics).

L’immillorable espai de la Basílica, catequesi arquitectònica de primer anunci,que a més a més vam poder visitar per la tarda, el clima entusiasta i joiós de la trobada, l’eucaristia a la cripta i el dinar compartit, van fer visible la realitat de l’Apostolat Seglar, la coneixença mútua i el desig de caminar plegats.

La possibilitat d’aquest espai de reflexió compartit, amb l’aportació dinàmica, engrescadora i experiencialdel ponent, el diàleg entre tots els assistents, la pregària i la celebració de l’Eucaristia, van aportar elements formatius per créixer en consciència evangelitzadora, així com la convicció de la importància de cercar espais d’intercanvi del’Apostolat Seglar.

Per visualitzar la trobada:https://livestream.com/accounts/3246094/streamingsf1/videos/235920679