Jornada per la vida

L’Església de Barcelona celebra la Solemnitat de l’Anunciació del Senyor unint-se a la pregària del Parenostre convocada pel papa Francesc demà a les 12 h

L’Església celebra la Solemnitat de l’Anunciació del Senyor, també coneguda com la Jornada per la vida, demà dia 25 de març de 2020. L’Arquebisbat de Barcelona ha explicat com se sumen «a la invitació del papa Francesc a unir-nos a la pregària del Parenostre a les 12 h del migdia, amb tota l’Església universal i tots els germans d’altres confessions». Així mateix, també s’acull la «invitació de la Conferència Episcopal Espanyola d’unir-nos a la pregària del sant rosari i l’acte de consagració a la Mare de Déu organitzada per la Conferència Episcopal de Portugal i que es farà des del Santuari de la Mare de Déu de Fàtima (Portugal)».

«Sembradors d’Esperança»

El lema d’aquest any de la Jornada per la vida és «Sembradors d’Esperança». El seu objectiu és oferir «una mirada esperançada en els moments que clouen l’etapa vital de les persones a la terra; per ajudar a buscar el sentit del patiment; acompanyar i consolar els malalts en la darrera etapa de la seva vida terrenal, omplir d’esperança el moment de la mort, acollir i sostenir la seva família i éssers estimats i il·luminar la tasca dels professionals sanitaris», han assegurat des del Secretariat diocesà de pastoral familiar.

Tenint en compte la situació provocada pel coronavirus, la celebració de l’Encarnació de Nostre Senyor Jesucrist ha trobat una motivació especial per resar i estar al costat de les persones que senten dolor i la incertesa davant la mort. També per la inseguretat que això provoca al veure una societat més vulnerable i, per això volen donar «una paraula d’esperança perquè encara estem sotmesos a la realitat de la mort i la precarietat, potser amb un sentiment de tristesa, solitud i angoixa». És per aquest motiu que el secretariat de pastoral familiar convida a les famílies a «ser sembradores d’esperança, construint i vivint l’Església domèstica. Ara, amb el confinament, podem viure a fons aquest misteri i potser és una oportunitat per recuperar-lo en tota la seva grandesa».

L’Església Domèstica

«L’Església és a casa, a la llar, en la família i ara més que mai és “Església Domèstica”. D’una manera especial en aquests dies podem aprendre a descobrir Déu a cada llar, i adonar-nos que junts formem aquest preciós sagrament que és l’Església», han assegurat des del Secretariat. «És el moment de pregar junts, esforçar-nos i fer sacrificis que, oferts a Déu, seran una sana penitència».

Segueix el programa

18h: Eucaristia des de la catedral de Barcelona

? Mira-la al canal Youtube de la Catedral

18.45 a 19.15h: Vespres des de Montserrat