L’Església de Barcelona acull la IV edició de les Jornades per la interacció entre cultures
L’Església de Barcelona acull la IV edició de les Jornades per la interacció entre cultures
Del 31 de gener al 8 de febrer de 2026, es programen un ventall d’actes sota el lema “Conèixer per estimar. Construint un nou nosaltres”
25 Gen, 2026
Església de Barcelona
L’Arxidiòcesi de Barcelona es prepara per viure les IV Jornades de l’Església per la interacció entre cultures que tindran lloc del 31 de gener al 8 de febrer. Durant aquesta setmana, s’ha organitzat diferents modalitats d’actes amb el lema “Conèixer per estimar. Construint un nou nosaltres”, que comprèn des de trobades lúdiques a peu de carrer, taules rodones, trobades sobre la pastoral amb comunitats estrangeres i moments de pregària.
Les Jornades, organitzades conjuntament pel Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants, Càritas Diocesana de Barcelona, la Fundació Camins, la Plataforma d’Entitats Cristianes amb les Persones Migrants (PECI) i Caminem junts en la diversitat, volen ser una invitació a reconèixer la pluralitat com una oportunitat. Una oportunitat per construir comunitat des de la fe i la fraternitat.
Programa cultural, social i espiritual
El dissabte 31 de gener, la plaça Espanyola de l’Hospitalet de Llobregat acollirà el tret de sortida amb un flashmob comunitari titulat “Conèixer per estimar… Construint un nosaltres”, amb la participació del cor de gòspel SOM COR BCN i una dinàmica simbòlica sobre la riquesa de l’hospitalitat i la diversitat.
Entre els actes destacats, dimarts 3 de febrer, al claustre de la Mercè de la Sagrada Família, tindrà lloc a les 20 h la presentació de la nova Pastoral Intercultural Diocesana i de les Parròquies personals d’origen estranger, amb la presència del bisbe auxiliar Mons. Javier Vilanova i Pellisa. Es presentaran les parròquies personals d’origen estranger, tant les històriques com les nomenades recentment.
Aquest mateix dia pel matí, s’oferirà en línia la trobada “Desactivar l’odi, activar la convivència”, una conversa amb el periodista Moha Gerehou i Julia Delfini, de la Fundació por Causa, que reflexionarà sobre la necessitat d’aturar els discursos d’odi i promoure narratives de respecte i convivència.
El dimecres 4 de febrer, la parròquia de Sant Pau del Camp acollirà una taula rodona sobre ‘La llengua com a eina d’acollida‘, en la qual s’exposaran bones pràctiques per fomentar l’ús del català des de l’empatia i la inclusió.
Les activitats continuaran el dijous 5 de febrer amb una visita a l’Espai Interreligiós de Migrastudium i la taula de diàleg “Ni silenci ni indiferència”, que des del Centre Cristianisme i Justícia reflexionarà sobre el paper de l’Església i de les entitats socials en la defensa de les persones migrants.
Els darrers dies prendran un to més espiritual i celebratiu, amb una pregària de Taizé multilingüe a Sant Pau del Camp, el divendres 6 a les 20 h, i la missa intercultural de cloenda, el diumenge 8 a les 17 h, en ritus oriental a la basílica de Santa Maria del Pi.
Oportunitat per construir ponts
Per a Mn. Joan Cabot, director del Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants, aquestes Jornades són «una oportunitat per posar rostres i noms a aquest ‘nou nosaltres’ que volem construir com a Església i com a societat». En paraules seves, «en un temps marcat per la polarització, l’exclusió i el tancament, el diàleg intercultural no és només una tasca pastoral que neix de l’Evangeli, sinó un signe d’esperança. Ens ajuda a crear espais de trobada, on tothom pot sentir-se reconegut i estimat».
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de…
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha defensat que «la visita del papa Lleó XIV ha estat, sens dubte, una gràcia per a Barcelona». «Un regal que ens anima a…
Aquest diumenge, Càritas Diocesana de Barcelona ha celebrat la 13a edició de Mataró per Càritas, una jornada festiva i reivindicativa que ha tingut lloc a la Llar Cabanellas i que ha aplegat…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less