F. Pere Tarrés: «Reprendre les colònies escolars reconeix la importància del lleure educatiu»

L’entitat celebra la decisió del PROCICAT de permetre la realització de sortides escolars amb pernoctació per reactivar el sector malmès després de l’aturada

01 Març, 2021
Església de Barcelona
Fotografia: Fundació Pere Tarrès

La Fundació Pere Tarrés valorat positivament l’aprovació per part del PROCICAT de l’autorització per realitzar colònies escolars. Una permisió amb pernoctacions, sempre que sigui amb el grup bombolla de classe. Aquesta represa significa un reconeixement a la importància d’aquestes activitats de lleure en el procés educatiu dels infants. També, un reconeixement a la bona feina realitzada per les escoles i la comunitat educativa en general en aquest curs tant complicat.

L’entitat recorda que les activitats de lleure educatiu i les colònies són essencials per al desenvolupament i la socialització dels infants i joves. Especialment dels més vulnerables, sobretot, tenint en compte les condicions complicades que molts d’ells han hagut de viure durant aquest any. Així, les activitats de lleure són, a més, generadores d’igualtat i d’oportunitats socials. Un dels drets reconeguts en la Declaració Universal dels Drets dels Infants.

Colònies segures i adaptades a les normatives sanitàries

En segon lloc, també volem manifestar un cop més que les colònies són segures, com s’ha evidenciat al llarg de l’estiu passat. Només es va registrar un percentatge ínfim de contagis de Covid-19 entre els participants en activitats de lleure a l’estiu: en les colònies i casals de la Fundació Pere Tarrés, 10 casos, 5 dels quals adults, entre els més de 21.000 nens i nenes participants.

Cal recordar, que la totalitat de les instal·lacions segueixen les diferents normatives higièniques i sanitàries establertes per les autoritats sanitàries. Per tant, tot i que el lleure continuarà sent el gran protagonista, les colònies escolars segueixen els protocols i normatives decretats per les autoritats sanitàries per a la Covid-19. Entre aquests, mascaretes, distància física entre els infants, higiene recurrent de mans, presa de temperatura, etc.

Preparades per reprendre l’activitat

Les entitats de lleure, doncs, estem preparades per acollir els infants. Volem remarcar la necessitat que té el sector per reprendre d’una vegada l’activitat després de mesos de restriccions. Així mateix, recordar que el sector ocupa centenars de persones i està estès i plenament implantat arreu del territori català. Alhora, des de la Fundació Pere Tarrés percebem la il·lusió dels infants i de les seves families davant la possibilitat de reprendre aquesta activitat amb tanta tradició i presència al nostre país.

La reobertura és una bona notícia i fem una crida a les escoles i a les famílies a que confiïn en la seguretat de les activitats de nostra entitat i permetin que els seus alumnes i fills i filles gaudeixin, un any més, d’experiències inoblidables en el marc de les colònies que els faran gaudir i créixer com a persones.

Un pas més

Les mesures aprovades suposen un pas més en la represa progressiva de les activitats de lleure. S’ha iniciat aquesta setmana amb la reobertura de les activitats extraescolars i els centres d’esplai, tot i que des de la Fundació es manifesta, també, la preocupació pel fet que es continuï deixant fora del lleure als adolescents i joves.

Des de la Fundació Pere Tarrés, demanem al Govern català que mantingui i ampliï la confiança en el sector i remarquem la necessitat que tenim les entitats de lleure de comptar amb uns criteris estables que ens permetin treballar pel benestar dels infants.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Pels seus fruits els coneixereu.

(Mt 7,15-20)