Esbart Ciutat Comtal presenta «Eulàlia, la poesia de la història de Santa Eulàlia»

El Museu Diocesà acull l'estrena del documental sobre la història de la copatrona de Barcelona que fusiona dansa, música i poesia

Música, dansa i, sobretot, poesia. Amb aquesta fusió artística es presenta el nou documental Eulàlia, la poesia de la història de Santa Eulàlia. L’ha produït Esbart Ciutat Comtal i s’ha presentat aquest 12 de febrer en el Museu Diocesà, en la festa de la copatrona de Barcelona. La pandèmia no ha estat un impediment per mostrar als barcelonins i barcelonines la tradicional representació de Santa Eulàlia. Aquest cop arriba en format documental i en línia.

Eulàlia en un documental

La companyia Esbart Ciutat Comtal ha plasmat la representació que cada any es representava al temple amb motiu de la festa de la Santa però des d’una nova concepció i sense perdre l’essència poètica i artística. Es tracta d’una peça audiovisual on es representa els diferents episodis de la vida de Santa Eulàlia, fins a arribar als 13 martiris, la seva mort i la posterior glorificació.

Un conjunt d’escenes acompanyades amb alguns fragments de text que contextualitzen cada moment i enregistrades als diferents espais de la catedral de Barcelona. La producció ha estat sota la direcció tècnica de Jaume Sucarrats i la direcció artística de Lluís Calduch i Teresa Agustí.

Tal com han exposat els directors artístics en declaracions, l’objectiu d’aquest documental ha estat el poder mostrar un any més la història de Santa Eulàlia, tot i la pandèmia. «Aquest any no era posssible fer la representació en directe i vam pensar, hem de mantenir la figura de Santa Eulàlia», explica Agustí. Calduch afegeix que la companyia «s’ha reinventat un cop més” i ha mostrat l’interès que «aquest vídeo arribi a molta gent». Entre aquests, escoles residències de gent gran i espais on es pugui posar en valor santa Eulàlia i el que representa».

Presentació

Durant la presentació Lluís Calduch ha agraït la implicació del temple i de l’Ajuntament, així com, de tots els implicats. També ha intervingut Joan Manel Camps, tècnic del Departament de Festes i Tradicions de l’Institut de Cultura de Barcelona de l’Ajuntament, i el degà de la Catedral. Mn. Josep Ramon Pérez el qual s’ha mostrat orgullós d’aquesta nova fita gràcies a la tecnologia. «Podem donar gràcies perquè hi ha gent que en un moment de crisi hi veu l’oportunitat de fer canvis i millorar», ha dit.

«Aquest any, en què semblava que ens derrotaria la situació i no podríem expressar una altra vegada aquest missatge de força, de lluita i d’esperança, de la mà de la tecnologia i de l’esforç de l’Esbart Ciutat Comtal i de l’equip tècnic sota la direcció d’en Jaume Sucarrats, tornarem a fer arribar la poesia de la història de la nostra santa i, amb probabilitat, serà un altaveu que farà que arribi a més cors delerosos de joia i d’optimisme», ha afegit el degà.

A partir de les 8 del vespre d’aquest 12 de febrer, tot aquell que ho desitgi podrà visionar el documental disponible al canal de YouTube. Així, un cop més, la cultura fa un pas endavant de la mà de la tecnologia. Amb el propòsit d’arribar a les cases i estendre el valor de la nostra cultura i història.

Documental Eulàlia, la poesia de la història de Santa Eulàlia.