Els preveres diocesans comparteixen un recés espiritual a Tiana

L'abat emèrit del monestir de Poblet, el P. Josep Alegre, convida els capellans a ser portadors de reconciliació en l'Església

Com cada any, acabat el temps de Nadal, un grup de preveres diocesans ha viscut uns dies de recés espiritual a la Casa d’Espiritualitat Maria Immaculada de Tiana. Enguany la tanda d’exercicis l’ha dirigit l’abat emèrit del Monestir Cistercenc de Poblet, el Pare Josep Alegre.

Durant una setmana, els capellans han viscut uns dies de convivència i fraternitat, que ajudaran a començar l’any amb energia per encarar la seva tasca al servei de l’Església. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, ha acompanyat els preveres durant totes les jornades i cada dia ha concelebrat l’Eucaristia en una ceremònia que ha oficiat el Pare Josep Alegre.

“Portadors d’amor”

Durant els exercicis espirituals, el Pare Alegre ha reflexionat entorn el ministeri i el contacte dels capellans amb el Senyor. En aquest sentit, els ha convidat a obrir-se de manera que “el contacte amb la Paraula de Déu, que es troba en l’ofici diví, i l’aliment de l’Eucaristia transformi el cor dels preveres, omplint els seus cors de l’amor del Senyor per estimar els altres. És a dir, els ha animat a “omplir-se de la Paraula”, per traslladar aquest amor diví cap als altres i, així ser “portadors de reconciliació”.