Els 800 anys del Pessebre i el cant de la Sibil·la a l’Oratori de Sant Felip Neri

Es podrà visitar el claustre de l’Oratori que acollirà una exposició de l’Associació de Pessebristes de Barcelona

18 Des, 2023
Església de Barcelona

L’Oratori de Sant Felip de Sant Felip Neri de Barcelona se suma a la celebració dels 800 anys del Pessebre amb una exposició que s’inaugura el 21 de desembre i estarà oberta tots els dies de Nadal. La nit de Nadal es podrà viure a l’Oratori amb el concert de nadales, a la plaça de Sant Felip Neri, i el cant de la Sibil·la abans de l’inici de la Missa del Gall. Amb aquestes i altres propostes l’Oratori amplia les activitats de Nadal que cada any se celebren a Sant Felip Neri.

Exposició de pessebres

La setmana vinent, dijous a les 18 h, s’inaugura l’exposició de pessebres que per primera vegada es farà al claustre de l’Oratori. La mostra està organitzada en col·laboració amb l’Associació de Pessebristes de Barcelona i se suma a la celebració internacional dels 800 anys del primer pessebre. L’exposició de pessebres estarà oberta del 21 de desembre al 7 de gener (caps de setmana i festius inclosos) de 15.00 a 19.00 h. La visita és gratuïta.

Aquesta exposició obrirà una vegada més l’Oratori a tota la ciutadania i permetrà visitar gratuïtament el Claustre de l’Oratori que normalment està tancant al públic. És un espai barroc d’alt valor patrimonial. L’edifici del segle XVIII està inclòs en el Catàleg de Patrimoni Arquitectònic de Barcelona com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) i no ha sofert alteracions arquitectòniques rellevant al llarg dels temps.

Música i celebració de la Nit de Nadal

La Nit de Nadal l’Oratori acull diverses activitats tradicionals que culminen amb la celebració de la Missa del Gall a les 8 del vespre. El 24 de desembre a les 19,15h. la Coral Sant Jordi farà una cantada de Nadales populars a la plaça de Sant Felip Neri. Tot seguit, a les 19.45 h, a l’Església es podrà escoltar el cant de la Sibil·la, càrrec de la soprano Rosa Maria Abella. La Missa del Gall, que començarà a les 20 h, comptarà amb l’acompanyament musical per part de membres de la Coral Sant Jordi i de l’organista titular de l’Oratori, Bernat Bailbé.

Representació de la Sibil·la

L’Oratori de Sant Felip va ser una de les primeres esglésies de Barcelona en afegir-se a la recuperació del Cant de la Sibil·la ara fa 11 anys. El 2012 es va tornar a representar coincidit amb la recuperació que es va fer durant aquests anys a temples com la Catedral de Barcelona, a Santa Maria de Gràcia o la Basílica de Santa Maria del Pi. La versió del Cant de Sibil·la que es pot escoltar a Sant Felip Neri és la mateixa que des de 2007 s’interpreta a l’Església de Sant Gaietà. La versió prové de la zona de llevant de Mallorca i té una extensió més reduïda que la que s’interpreta habitualment a Catalunya. A Sant Felip Neri l’interpreta la soprano Rosa Maria Abella acompanyada per Rafel Ramírez amb la flauta de bec i Montserrat Abella amb la viola de roda. Aquest acompanyament de Rafel Ramírez té com a singularitat un ritornello i només un pedal de la viola de roda d’acompanyament del cant que posa en primer pla el text que s’interpreta.

El programa de Nadal a l’Oratori de Sant Felip Neri es completa amb les celebracions de l’eucaristia de cada dissabte a les 20h i el diumenge a les 12. Durant tot el curs, cada diumenge a les 13h a l’Església de l’Oratori s’ofereix un concert gratuït d’orgue amb Bernat Bailbé.

Les activitats de Nadal s’emmarquen en l’activitat litúrgica i cultural que sempre ha ofert l’Oratori a la ciutadania i el nou pla d’usos que està desenvolupament el centre dels felipons.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)