El papa Francesc vol ajudar a la reconciliació amb el seu viatge a l’Iraq

Del 5 a el 8 de març està previst que el Papa viatge a l'Iraq, «un viatge amb el qual somiava des de feia anys»

El reportatge de Rome Reports d’aquesta setmana explica la importància del viatge del papa Francesc a l’Iraq per als cristians que hi viuen. Del 5 a el 8 de març està previst que el Sant Pare viatgi a l’Iraq. És a dir, queda menys d’un mes per a un dels viatges més simbòlics de el pontificat de Papa Francesc. «Un viatge amb el qual somiava des de feia anys», explica Rome Reports

En el reportatge recorda les paraules que el mateix pontífex va dir durant una trobada amb el juny de 2019. Va expressar com  «un pensament insistent m’acompanya pensant a l’Iraq, on tinc la voluntat d’anar l’any que ve», exposava el Sant Pare.

Visita als cristians perseguits

Segons explica el mitjà del Vaticà, la visita és molt important perquè visitarà els cristians que van ser expulsats de les seves cases per l’ Isis a l’agost de 2014.

Tal com s’explica en el reportatge, els cristians van rebre una carta on se’ls amenaçava. L’Isis els deia que si volien seguir a la ciutat, havien de fer-se musulmans o pagar un impost de protecció equivalent a 750 dòlars per cada home adult. També van amenaçar els musulmans xiïtes

Com a resultat d’això, en pocs dies, no va quedar ni un cristià a la ciutat. De fet, els cristians havien fugit a camps de Kurdistan. Al 2017 van poder tornar, però les seves llars havien estat derruides. La zona va acabar malmesa i és allà on precisament anirà el Sant Pare.

Ajudant l’Església

Entre les entitats que han donat un cop de mà als cristians que han patit la persecució per part de l’Isis, destaca Ajuda a l’Església Necessitada. Segons Rome Reports, l’entitat va assistir els cristians en els camps de refugiats. Ara, els ha ajudat a reconstruir esglésies i cases, perquè poguessin tornar a la seva terra.

La Directora de Projectes d’Ayuda a la Iglesia Necesitada, Regina Lynch, assegura que «el viatge del Sant Pare a l’Iraq és un senyal d’alè, un missatge d’esperança per als cristians iraquians, la fe ha estat posada a prova al llarg dels segles. Quan ets una minoria, et sents sol i abandonat, i el fet que el Papa Francesc vagi ara en un moment tan difícil va a donar esperança als cristians iraquians».

La reconciliació, objectiu del viatge

Aquesta visita del Sant Pare porta com a propòsit «consolar i demanar als cristians locals que treballin per a la reconciliació». Tal com va dir el Sant Pare en aquella trobada el juny del 2019 la intenció és posarhi pau. «Perquè l’Iraq pugui mirar endavant a través de la pacífica i compartida participació en la construcció d’el bé comú de tots els components», va dir.

Per això, Lych assegura que «com a cristians, hem de tenir sempre esperança. I, una de les nostres crides és la reconciliació, per molt difícil que pugui ser. Els cristians de l’Iraq han patit molt, és cert. I allà hi ha profundes cicatrius. També nosaltres tractem de animar-los. Quan entregàvem cases reconstruïdes a famílies cristianes, els regalàvem una olivera perquè el plantessin com a signe de reconciliació».

Durant el seu viatge de quatre dies, el Papa també visitarà Ur, la terra d’Abraham, i la ciutat santa de Najaf, la tercera més important per als musulmans xiïtes. Allà es reunirà amb el Gran Aiatol·là Ali al-Sistani.