El Museu Nacional de Arte Antiga de Lisboa inaugura l’exposició d’art gòtic català amb obres de la Catedral de Barcelona i el Museu Diocesà

La inauguració s'emmarca en el calendari d’actes per a la commemoració de la Diada de Sant Jordi de la Delegació del Govern de la Generalitat a Portugal

Aquest dijous s’inaugura l’exposició Barcelona gòtica. Obres del Museu Diocesà i la Catedral de Barcelona al Museu Nacional de Arte Antiga de Lisboa. La mostra oferirà una destacada selecció d’obres de pintura, orfebreria i talles dels millors artistes de l’art gòtic català pertanyents al Museu Diocesà i a la Catedral de Barcelona que es podran visitar a la capital portuguesa fins l’estiu del 2023.

L’acte inaugural que se celebrarà a les 18 hores a Portugal comptarà amb representants de la Catedral de Barcelona, el Museu Diocesà de Barcelona, l’Arquebisbat de Barcelona, el Museu Nacional de Arte Antiga de Lisboa, la Fundació La Caixa, la Generalitat de Catalunya i el Govern de Portugal.

L’exposició, de la qual es va fer una primera presentació a Barcelona fa unes setmanes, permetrà contemplar una trentena d’obres dels millors artistes de l’art gòtic català com Jaume Huguet, Bernat Martorell, Ramon Destorrents, Jaume Serra, Ferrer i Arnau Bassa o Pere García de Benavarre.

La mostra s’enquadra en el context de les relacions polítiques, culturals i comercials que es produeixen a l’Europa dels segles XIV i XV i posa de relleu les estretes relacions establertes amb la corona portuguesa.

La presentació de l’exposició coincideix en el calendari d’actes per a la commemoració de la Diada de Sant Jordi, que la Delegació del Govern de la Generalitat a Portugal organitza cada any per a mostrar la cultura catalana i que inclou actuacions dels castellers de Vilafranca aquest cap de setmana. En el marc de l’exposició, la Delegació i el museu organitzen una conferència sobre l’art gòtic català a finals de maig.

Font: Catedral de Barcelona