El cardenal Omella beneirà les torres dels Evangelistes de la Sagrada Família

El proper 12 de novembre se celebrarà la missa de benedicció de les torres i posterior il·luminació

El diumenge 12 de novembre a les 17.30 h, la Sagrada Família es tornarà a vestir de gala per inaugurar una nova part del temple, les torres dels Evangelistes, culminades el passat setembre. Es farà amb una solemne celebració presidida pel cardenal Joan Josep Omella. La missa solemne comptarà amb la concelebració del Nunci Apostòlic, Mons. Bernardito Auza i el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías.

Un cop finalitzada la missa solemne vindrà el moment clau de la celebració. El cardenal Omella sortirà a beneïr les quatre torres, tal com ho va fer amb la torre de Maria, el passat 8 de desembre de 2021. Seguidament, la Sagrada Família il·luminarà per primer cop els terminals de les quatre torres dels Evangelistes, commemorant així la seva culminació. Aquesta encesa perdurarà fins després de Nadal.

Activitats previstes per celebrar la finalització de les torres dels Evangelistes

El dissabte 4 de novembre a les 11 h, la Banda Municipal de Barcelona farà el seu primer concert a la Sagrada Família, sota la batuta del seu director titular, José Rafael Pascual-Vilaplana, amb el títol: «Entre el cel i la terra». La basílica sortejarà 320 entrades dobles. Per aconseguir-les hauran d’accedir al formulari que oferirà el web i les xarxes de la Sagrada Família entre les 10 h del 23 d’octubre i les 21 h del 26 d’octubre.

El dissabte 11 de novembre a les 11 h, al davant de la façana del Naixement, tindrà lloc una trobada castellera amb quatre colles de la ciutat: Els Castellers de la Sagrada Família, els Castellers de Sants, els Castellers de Sarrià i la Colla Castellera de l’Esquerra de l’Eixample, representant les quatre torres dels Evangelistes.

Finalment, el 16 de novembre, a la Casa de l’Almoina, al Museu Diocesà, tindrà lloc un col·loqui sobre el significat dels quatre evangelistes i la seva màxima expressió artística a les torres de la Basílica de la Sagrada Família. Serà a les 19 h i es comptarà amb la participació del Dr. Robert Baró, Canonge de la Catedral de Barcelona i director del Secretariat diocesà de patrimoni cultural de l’Arxidiòcesi de Barcelona; la Dra. Margarida Bofarull, delegada diocesana de Pastoral de Fe i Cultura de l’Arxidiòcesi de Barcelona; la Dra. Maria Garganté, doctora en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i membre de la Comissió Artística de la Sagrada Família; el Dr. Jordi Faulí Oller, arquitecte director de la Basílica de la Sagrada Família, i Mn. Josep Maria Turull, Canonge de la Catedral de Barcelona i Rector de la Basílica de la Sagrada Família.