Finalitza la 118a Assemblea Plenària de la CEE a Santiago de Compostel·la

L'arquebisbe de Barcelona, Card. Juan José Omella, presideix l'ofrena a l'Apòstol

Avui ha acabat la 118a Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) a Santiago de Compostel·la. L’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, juntament amb 62 bisbes espanyols (entre ells, els bisbes auxiliars de Barcelona Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova), dos administradors diocesans i els dos vicesecretaris de la CEE, acompanyats del nunci apostòlic d’Espanya, Mons. Bernardito C. Auza, han pelegrinat fins a la capital de Galícia amb motiu del l’Any Xacobeo.

Missa del pelegrí

L’acte central ha estat la missa del pelegrí a les 11 h a la catedral. Els bisbes han pogut entrar per la Porta Santa i venerar la cripta, el sepulcre de l’Apòstol Sant Jaume. L’arquebisbe de Santiago, Mons. Julián Barrio, ha estat el que ha presidit la celebració eucarística i ha recordat que aquest Any Sant és una nova oportunitat per acostar-se a Déu.

Ofrena del Card. Joan Josep Omella

Després de la lectura de l’Evangeli, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella ha fet l’ofrena a l’Apòstol en nom dels bisbes espanyols. A la pregària s’ha demanat pels habitants de La Palma, per tots els qui pateixen i per aquest camí de sinodalitat que s’ha iniciat.

Podeu accedir al document de l’ofrena aquí.