El bisbe Sergi Gordo felicita el Nadal al cardenal Joan Josep Omella

La diòcesi de Barcelona recupera la tradicional recepció de Nadal després de tres anys sense celebrar-se a causa de la pandèmia

23 Des, 2022
Església de Barcelona

El dijous 22 de desembre de 2022, a la una del migdia, es va celebrar al Palau Episcopal l’acte de felicitació amb motiu de Nadal al cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona; al cardenal Lluís Martínez Sistach, arquebisbe emèrit; als bisbes auxiliars Sergi Gordo i Javier Vilanova i als membres de la cúria o de les altres institucions de la diòcesi.

Com és costum, la secretària general i cancellera, Màrion Roca Sagués, el dia 13 de desembre va enviar una comunicació a tots els interessats en què els convocava aquesta trobada nadalenca. L’acte es va iniciar a la capella del Palau Episcopal, on es va resar l’hora litúrgica de Sexta, presidida pel Sr. Cardenal Arquebisbe, pel Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit i pels Srs. Bisbes Auxiliars, Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova.

Després de la pregària, es va passar a la sala noble, on es van pronunciar uns parlaments. En primer lloc, Mons. Sergi Gordo, va saludar tots els assistents, els dos cardenals, el seu germà en l’episcopat, el provicari general, el vicari judicial, els vicaris episcopals, els canonges, la secretària geenral i cancellera, i a tots els presents, amics i amigues, col·laboradors en el treball pastoral a la cúria diocesana i en altres parròquies i entitats eclesials. A continuació fou el torn del cardenal arquebisbe emèrit, Lluís Martínez Sistach, i finalment va cloure l’acte el cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ​​qui va desitjar a tots els presents un bon i sant Nadal.

Les paraules del bisbe Sergi van començar destacant el fet que feia tres anys que no tenia lloc aquest acte i que, per tant, era la primera vegada que hi participava el bisbe Javier Vilanova. També va tenir unes paraules de record per l’enyorat bisbe Antoni Vadell, que va morir el 12 de febrer de 2022. En el missatge de felicitació dirigit al cardenal arquebisbe, va referir-se a Fratelli Tutti, la carta encíclica del papa Francesc: “El Papa ens recorda amb tota la seva acció pastoral que el Senyor ens parla i ens descobreix una gran lliçó, que ningú no se salva sol, ens necessitem (…) hem de mirar el que ens uneix, no el que ens separa”, va dir Mons. Sergi Gordo. També va fer al·lusió al Sínode de la sinodalidat que viu l’Església universal: “Cal viure la comunió, la missió i caminar junts”.

Per altra banda, el bisbe Sergi va sorprendre descobrint alguns dels detalls de l’espai que acollia l’esdeveniment: “En aquesta Sala Noble els bisbes auxiliars estem acostumats a passar-hi i veiem aquestes pintures (…) M’he fixat en un detall que cada vegada que hi ha un àngel, sempre hi ha Moisès. Tot això em fa pensar en aquest Nadal, perquè aquests àngels són missatgers i ens estan anunciant que vindrà aquell que és més que Moisès, el nou Moisès, estimant-nos fins a l’extrem. Els àngels ho anuncien a la nit de Nadal. (…) Vindrà Nadal i tenim els sense sostre, vindrà Nadal i tenim la gent a les residències.”

Va tancar les seves paraules exhortant a tots els presents a caminar junts “amb aquesta lucidesa del que significa celebrar Nadal amb comunió, amb participació i amb missió per ser àngels comunicadors, missatgers de la millor bona notícia que Déu ens estima i ve a saludar-nos”.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)