El bisbe Javier Vilanova visita l’Escola Especial Mare de Déu de Montserrat

El bisbe Javier coneix el projecte educatiu del centre i comparteix la jornada amb el cos docent i els alumnes

Aquests dies previs a Nadal, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova ha visitat l’Escola Especial Mare de Déu de Montserrat, ubicada al barri del Guinardó. En aquesta visita pastoral, el bisbe Javier va poder conèixer les instal·lacions i el professorat i alumnes del centre, que des del 2014 forma part de la Fundació d’Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona (FEP).

L’escola va néixer l’any 1966 per iniciativa de Mn. Francesc de P. Sardà Pujadas, aleshores rector de la Parròquia Mare de Déu de Montserrat.

Visita a l’escola

La visita va començar amb un recorregut per les diferents aules i espais de l’escola, guiat per la directora Laia Berlanga, la qual va explicar el projecte educatiu de l’escola i quins són els pilars fonamentals. Tal com exposa el nom del col·legi, Escola Especial Mare de Déu de Montserrat, està adreçada a alumnes amb necessitats educatives especials, que no poden seguir la seva educació infantil, primària o secundària a l’escola ordinària.

Berlanga, va detallar al bisbe la feina que es fa en els diferents cursos treballant i aprofundint en l’aprenentatge de les competències. Aquestes les adapten a les característiques i capacitats de cada un dels nostres alumnes; ells i elles són els protagonistes del seu procés d’aprenentatge.

D’aula en aula

Entre aula i aula, el bisbe Javier va mostrar el seu posat més proper i simpàtic. Va atendre de manera individualitzada els diferents alumnes, conversant amb els nois i noies de l’educació secundària sobre les seves inquietuds, i animant-los a participar en les diferents activitats de la parròquia. Amb els més menuts, amb un to més divertit va jugar i interactuar.

Després de conèixer l’escola, va dinar amb el professorat. A més dels educadors es van sumar a la jornada el gerent i el president de la Fundació Escoles Parroquial, Isidor Torrescusa i Ignasi Garcia Clavel. També és va afegir a la comitiva el diaca de la parròquia Mare de Déu de Montserrat, Pere Arribes.

El bisbe va agrair la important tasca que desevolupa l’Escola i els va animar a continuar estant al costat de les famílies ajudant-los amb el creixement i ensenyança dels fills i filles.