El bisbe David Abadías recorre el Camí de Sant Jaume amb els pelegrins de l’Abat Oliba

El bisbe auxiliar assegura que «la dinàmica del "camino" és una imatge de la vida i aprenem a identificar actituds per la vida»

04 Jul, 2024
Església de Barcelona

Al voltant de 150 alumnes i alumnas del Col·legi Abat Oliba de Barcelona van marxar dijous passat per fer el Camí de Sant Jaume acompanyats del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías. Tots plegats van sortir amb tren i van començar a caminar a partir de Ponferrada. Després de recórrer les diferents etapes, aquest divendres arribaran des de Pedrouzo a Santiago de Compostel·la.  

Des del Col·legi exposen que aquest pelegrinatge cap a Santiago de Compostel·la  «a més de caminar i aprendre a conviure els uns amb els altres», pretén «apropar més a Déu». Per això, durant aquest camí, s’ha anat celebrant Missa diària i fomentat tant l’oració individual com conjunta. 

En total són quatre els grups del Col·legi Abat Oliba els que fan el pelegrinatge: un de 3r de l’ESO, un de 4t d’ESO, i dos grups de 1r de Batxillerat.  El bisbe David s’ha unit a un dels grups de Batxillerat. Tot i que ja havia fet el camí en diverses ocasions, aquesta vegada s’ha estrenat sortint des de Ponferrada.   

Cada dia es lleven a les 6:30 h i després d’esmorzar inicien la ruta, fent una pausa a mig camí per dinar. Quan arriben al final de l’etapa, al poble assenyalat, s’instal·len a l’alberg i descansen una estona.  

Un símil amb la vida

Tal com exposa el bisbe David, «la dinàmica del camino és una imatge de la vida i aprenem a identificar actituds per la vida». En aquest sentit, indica que «la vida no és un absurd, sinó que com en el camí tot té un procés i els entrebancs o reptes que sorgeixen es poden superar caminant junts, no deixant ningú darrere i mirant com ajudar-nos a obrir el cor. És un ensenyament de la vida», afegeix. 

En aquesta línia indiquen, des de l’Abat Oliba, com «aquest camí és també una oportunitat per trobar-se amb un mateix i conèixer les persones que ens acompanyen». Aquesta oportunitat es dona caminant, km rere km, i també a la tarda, quan els grups es retroben i disposen de temps lliure per fer activitats en grup.  

El bisbe Mons. David Abadías s’ha unit com un peregrí més i participa en les activitats que es duen a terme  coneixent els testimonis de fe que comparteixen en alguns moments els joves, i compartint moments quotidians del dia, com la preparació dels àpats i entre d’altres. La Cecília Giménez, una de les responsables dels grups de batxillerat, assegura que «tenir el bisbe és una gran ajuda perquè els nois tenen un acompanyament espiritual i podem celebrar missa diària i confessar-se, en cas de voler-ho, i dóna un sentit de peregrinació a la ruta que fan tots plegats».  

Recorregut

Ponferrada, Vilafranca Bierzo, Laguna Castilla, Triacastela, Sàrria, Porto Marín, Palas de Rei, Arzúa Pedrouzo i Santiago de Compostel·la. Aquestes són les nou parades que recorreran els joves pelegrins amb el bisbe David, i una vegada a Santiago, els espera un recorregut més per conèixer els carrerons de la ciutat i celebrar la Santa Missa a la catedral, tots junts. 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)