
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
Aquestes reflexions s’emmarquen dins la preparació quaresmal per a la celebració dels sagraments d’iniciació cristiana
Aquest 29 de març, en plena Quaresma la Catedral de Barcelona va acollir una nova catequesi adreçada als catecúmens i presidida pel bisbe auxiliar Mons. David Abadías. Aquesta trobada, organitzada pel Servei diocesà per al Catecumenat, forma part del camí d’iniciació cristiana que segueixen aquells que es preparen per rebre els sagraments del Baptisme, la Confirmació i l’Eucaristia durant la Vetlla Pasqual.
Aquestes reflexions s’emmarquen dins la preparació quaresmal per a la celebració dels sagraments d’iniciació cristiana, que els catecúmens rebran a la Vetlla Pasqual. A la trobada també hi van assistir acompanyants, catequistes i adults que es preparen per completar la seva iniciació cristiana rebent el sagrament de la Confirmació.
Segons explica Mn. Felip Juli Rodríguez Piñel, responsable del Servei diocesà per al Catecumenat, aquestes catequesis tenen lloc mensualment i són impartides pel bisbe, ja que «el bisbe és el primer responsable del catecumenat i és important que els catecúmens rebin la seva catequesi». A més, destaca que «aquest acompanyament per part de l’Església local és fonamental en el procés d’iniciació cristiana».
Durant la seva intervenció, el bisbe David Abadías va centrar-se en els tres pilard per viure la Quaresma: l’oració, el dejuni i l’almoina. Va subratllar la importància de reforçar la relació amb Déu a través de la pregària, que acompanya el coneixement i l’experiència de viure segons l’Evangeli. També va parlar del dejuni, no només com una pràctica de privació, sinó com un mitjà per valorar la dimensió espiritual de la vida i alliberar-se del materialisme. Finalment, va destacar el paper de l’almoina, que esdevé un gest de solidaritat fraterna envers les persones més desafavorides.
El proper dissabte 19 d’abril, a les 12 del migdia, la Catedral de Barcelona acollirà una nova trobada. En aquesta ocasió, els “elegits”, aquells catecúmens que han estat escollits per rebre els sagraments en la Vetlla Pasqual, rebran la Unció de Catecúmens, un signe de fortalesa i preparació per al seu Baptisme.
Amb aquestes trobades, el camí cap a la iniciació cristiana continua avançant, acompanyant els catecúmens en la seva decisió de seguir Jesús i formar part de la comunitat cristiana.