Crítica de Cinema espiritual: ‘Un Héroe’
La darrera pel·lícula Asghar Farhadi aprofundeix en la transformació de l'ésser humà a partir de la fama mediàtica

La darrera pel·lícula Asghar Farhadi Un Héroe, ha arribat a les sales de cinema amb una bona motxilla de nominacions i guardons a diversos festivals de cinema, com els Globus d’Or o el Festival de Cannes. El director de cinema iraní ha arribat als espectadors amb aquesta pel·lícula, que aprofundeix en la transformació de l’ésser humà a partir de la fama mediàtica.
Sinopsis
Rahim (Amir Jadidi) és a la presó per un deute que no ha pogut tornar. Durant un permís de dos dies, intenta convèncer el creditor (Mohsen Tanabandeh) perquè retiri la reclamació de desemborsament d’una part del pagament. Però les coses no aniran com tenia previst.
Transformació del personatge
Aquesta pel·lícula va tenir la seva estrena mundial a la Secció Oficial de la 74 Edició del Festival de Cinema de Cannes. Entre els crítics va ser rebuda amb grans elogis, des del punt de vista tècnic del director, que com declara Peio Sánchez elabora una fotografia gran potencial estètic, com des del punt de vista narratiu. En aquest sentit fa una introspecció a l’interior de la persona i com aquesta pot transformar-se a partir dels inputs externs.
El crític de cinema espiritual ho defineix com “una investigació de la consciència com intent de radiografiar la transformació del personatge”. Segons exposa, el film mostra com “l’aparent es transforma en una deformació i transformació de l’interior de la persona”. “Veiem com la bondat amb els interessos superficials pot transformar-se en el mal”, explica.