Comença la fase universal del Sínode: El papa Francesc lidera el camí cap a una Església sinodal i unificada

La culminació del procés sinodal es desenvoluparà del 4 al 29 d'octubre de 2023 en el Vaticà, després d'haver passat per fases diocesanes i continentals, involucrant a parròquies, diòcesis i conferències episcopals

Fotografia: Synod.va

Dimecres passat, coincidint amb la festivitat de Sant Francesc d’Assís i amb la nova exhortació apostòlica ‘Laudate Deum’, va començar la fase universal del Sínode dels Bisbes amb una missa d’obertura de l’Assemblea General Ordinària. El papa Francesc va instar a «afrontar els desafiaments contemporanis amb una perspectiva centrada en Déu i en l’esperit d’unitat». En la seva homilia, el Pontífex va emfatitzar la importància de «superar les divisions i els conflictes», instant els creients a «abraçar la sinodalidad i a emular l’esperit compassiu de Sant Francesc d’Assís».

Aquest Sínode, únic en la seva metodologia, va començar a l’octubre de 2021. Des de llavors, ha passat per fases diocesanes i continentals, involucrant a parròquies, diòcesis i conferències episcopals. La culminació d’aquest procés es desenvoluparà del 4 al 29 d’octubre de 2023 al Vaticà, amb la participació de bisbes de tot el món.

L’Assemblea General Ordinària del Sínode dels Bisbes continuarà fins a octubre de 2024, amb l’esperança que aquesta nova etapa «enforteixi l’Església en el seu camí cap a una major comunió, participació i missió», tal com el Papa Francesc ha somiat per a l’Església.

Si vols posar context al Sínode dels Bisbes i entendre el procés que s’ha dut a terme, entra al nostre Instagram:

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de esglesiabcn (@esglesiabcn)