Comença el mes missioner amb la Trobada diocesana d’animació missionera

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova ha presidit la trobada on també hi ha participat José Beltrán director de Vida Nueva i tres missioners han sigut testimonis

El Seminari Conciliar de Barcelona ha acollit la primera Trobada diocesana d’animació missionera que s’ha celebrat dins les activitats pastorals del mes d’octubre, dedicat per l’Església a les Missions, amb la participació d’una trentena de persones. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova va ser l’encarregat de presidir la trobada.

Mn. Miquel Àngel, consiliari del Secretariat de missions, i Manu Górriz, Director de Missions, van destacar que «aquesta trobada missionera visibilitza el compromís de l’Església de Barcelona amb les missions», des del lema del Sínode: comunió, participació i missió.

Món digital i animació missionera

Per altra banda, José Beltran, director de la revista Vida Nueva, va parlar de la relació entre el món digital i l’animació missionera. Va recordar que «les transformacions tecnològiques dels darrers 30 anys són més significatives que les de tota la història de la humanitat».

Després d’un breu descans va ser el torn dels testimonis : Van parlar de les seves experiències al Camerun , Bolívia, i Ucraïna. L’última intervenció va ser la de D. José María Calderón, Director Nacional de les Obres Missionals Pontifícies. Va recordar que «les Obres Missionals Pontifícies creen consciència de la Universalitat de l’Església». Ens va recordar el lema del DOMUND d’aquest any: “Sereu els meus testimonis”.

Font i imatges: Secretariat diocesà de Missions