Com afecta la declaració del nou estat d’alarma a l’activitat diocesana?

Amb l'entrada en vigor de l'estat d'alarma decretat pel Govern espanyol i de les mesures anunciades per la Generalitat de Catalunya es veuran afectades diverses activitats diocesanes

Davant la situació actual de rebrot de la pandèmia, el Congrés dels Diputats va aprovar el Reial Decret 926/2020, de 25 d’octubre, sobre l’estat d’alarma i avui s’ha publicat la Resolució SLT/2700/2020, de 29 d’octubre, on s’actualitzen les mesures en matèria de salut sobre la Covid-19. És per això que cal tenir en compte:

• Extremar les mesures de seguretat sanitàries tant en l’àmbit sacramental com en el pastoral (mascareta, gel hidroalcohòlic, distància de seguretat, etc.).
  • Amb motiu del confinament nocturn, NO hi pot haver cap activitat pastoral o sacramental pública des de les 10 de la nit fins a les 6 del matí.
  • En el cas que algun prevere o diaca hagi de fer una sortida d’urgència per atendre sacramentalment alguna persona, caldrà que porti complimentat el document «Certificat autorresponsable de desplaçament per la crisi sanitària causada per la Covid-19» que ha emès la Generalitat de Catalunya i la fotocòpia del nomenament episcopal que l’identifica com a prevere o diaca o el carnet oficial de mossèn.
  • S’ha reduït l’aforament màxim en les celebracions litúrgiques, passant del 50% anterior al 30% actual.
  • Es limita a la mateixa comarca l’assistència a cementiris tant el dia 31 d’octubre com el dia 1 de novembre.

Així mateix, el Secretariat Diocesà de Catequesi, també ha decidit prendre les següents mesures:

• Suspensió de la catequesi presencial durant 15 dies.
  • Allà on sigui possible, realització de la catequesi familiar a casa. Recordeu que podeu trobar unes fitxes d’iniciació cristiana.
  • Cuidar la relació personal amb les famílies i animar-les a celebrar l’Eucaristia dominical.