Cercant la felicitat per convertir-se en testimonis de l’alegria de ser catòlics

Entrevista a Paolo di Nunno i Andrea Leccese el matrimoni veneçolà fundador del projecte “Encaminados”

En Paolo i l’Andrea són un matrimoni veneçolà, que viu a Barcelona des de 2019. El passat mes d’abril, van posar en marxa el projecte “Encaminados”, que pretén mostrar les petjades de Jesús a través de plataformes com YouTube o Instagram (@vamosencaminados). El seu objectiu és atraure joves que puguin ser testimonis de l’alegria de ser catòlics.

En què consisteix el projecte?

La nostra missió és, com deia sant Ignasi de Loiola, servir i lloar Déu i, a través de les xarxes socials, impulsem un apostolat que atragui joves que puguin comprovar que es pot ser un catòlic alegre, jove, i gaudir del que fem, com per exemple viatjar o conèixer llocs a través del turisme catòlic. Volem arribar a milers de cors joves que busquen quelcom més, per indicar-los el camí de la veritat i la vida, a través de l’evangelització que ens permeten les xarxes socials, amb els valors que ens dona l’Evangeli i l’Església catòlica.

Com transmeteu la felicitat com a matrimoni catòlic?

Aquest caminar ha nascut com un itinerari en el qual volem mostrar que és possible, en aquest món, gaudir i viure la vida d’acord a la vocació que Déu ens dona; en el nostre cas, el matrimoni. A partir dels pelegrinatges que estem fent, hem pogut comprovar que caminar junts, nosaltres dos i Jesús, és l’únic que ens dona força i ens ajuda a superar qualsevol dificultat. Amb Ell, tot se supera.

Què li falta al jove per fer el pas?

Tots, des de molt joves, hem de preguntar-li al Senyor: Què vols de mi? Què vols que faci de la meva vida? I cal estar preparats per a la resposta, perquè segurament no serà molt fàcil, però sí que podem dir que serà molt gratificant. Al final, la voluntat de Déu deixa fruits molt positius i, sobretot, felicitat plena.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 18 d’octubre