Aquest més de juny, el papa Francesc demana pregar «Pels que fugen del seu país»

Aquest mes El Video del Papa, Francesc convida a pregar per la situació dels migrants, que fugen de les guerres o de la fam

«Qui acull un migrant, acull Crist” Així ho diu el papa Francesc aquest més de juny, en què demana als fidels que preguin «Pels que fugen del seu país». Ho fa en el Video del Papa que difon la Xarxa Mundial de Pregària del Papa.

Murs a la terra, murs al cor

El videomissatge –realitzat amb la col·laboració de Tele VID i amb el suport del Dicasteri per al Servei del Desenvolupament Humà Integral – és una història des de les fronteres de diverses parts del món. Apareixen cares sofrients, peus que caminen, bosses plenes amb la poca cosa que un ha aconseguit endur-se de casa. Però també es veuen gestos de solidaritat, abraçades, projectes d’acollida: el Papa recorda els cristians que «qui acull un migrant, acull Crist».

A la societat actual, fins i tot a les nacions que es diuen cristianes, aquest sembla ser un concepte oblidat: de fet avui, denuncia Francesc, “en alguns països d’arribada, els migrants són vistos amb alarma, amb por”, i això porta al “fantasma dels murs: murs a la terra, que separen les famílies i murs al cor”. Però “els cristians”, adverteix el Papa, “no podem compartir aquesta mentalitat”.

Fugida i desarrelament

En els darrers anys, el nombre de desplaçats ha superat el de la Segona Guerra Mundial. Segons l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR), durant el 2023 uns 110 milions de persones van ser desplaçades per la força a tot el món. En aquest context, Francesc demana que als migrants se’ls acompanyi, promogui i integri.

«Al drama que viuen les persones forçades a abandonar la seva terra fugint de guerres o de la pobresa, moltes vegades s’uneix el sentiment de desarrelament, de no saber on es pertany», es lamenta el Papa a l’inici del vídeo -que s’estrena al mes en què l’ONU commemora el Dia Internacional del Refugiat (20 de juny). I per això demana «promoure una cultura social i política que protegeixi els drets i la dignitat del migrant. I que els promogui en les possibilitats de desenvolupament».

Font: Xarxa Mundial de Pregària del papa Francesc