16 anys de diòcesi

Entrevista a Mn. Fidel Catalán, nou vicari general del Vallès Occidental i rector de la parròquia del St. Esperit de Terrassa

La diòcesi de Terrassa va ser erigida el 15 de juny de 2004. És la segona més poblada de Catalunya, amb prop d’1,3 milions d’habitants. A partir del mes de setembre, Mn. Fidel Catalán, rector de la parròquia del St. Esperit i administrador parroquial de St. Valentí, que fins ara ha estat vicari episcopal del Vallès Occidental i moderador de Cúria, en serà vicari general.

Què comporta la tasca de vicari general?

El Codi de Dret Canònic especifica que el bisbe diocesà pot nomenar un vicari general o més, segons les circumstàncies, per ajudar-lo en el govern de la diòcesi. De fet, en els inicis de la diòcesi ja hi hagueren dos vicaris generals. En el meu cas, aquest servei se centrarà principalment en la Cúria diocesana, on era Moderador des de 2017.

Quins reptes especials presenta de cara a l’evangelització?

De fet, els mateixos que al conjunt de l’Església a casa nostra; és a dir, propiciar, enmig d’una societat plural, secular i multicultural, l’experiència de la fe a través de l’encontre amb el Senyor. Un encontre que porta al testimoni i al compromís cristià, i l’inseriment en la vida comunitària. Certament, esdevé un repte apassionant perquè comporta una actitud de sortida i ser creatius.

A partir del seu treball de molts anys amb joves, què faria per acostar-los més a la figura de Jesús?

Hem de treballar perquè els joves puguin conèixer Jesucrist de primera mà i fer que el seu missatge sigui sempre nou; que els ajudi a descobrir el sentit de la vida i la seva pròpia vocació, a fer-ho amb l’alegria de la fe. El Senyor continua essent per a ells el camí, la veritat i la vida. Probablement, ens cal reflexionar sobre com ho fem, com ho presentem, com acompanyem els joves, i també com ho vivim per tal de ser coherents

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 2 d’agost