100 naixements i 200 embarassos per Naprotecnologia a Espanya

L'Associació Espanyola de Naproteconologia, amb la col•laboració de l'Arquebisbat de Barcelona i de Metges Cristians de Catalunya, celebrarà la fita el proper 20 de juny en el primer "NaproDay"

Gairebé el 17% de la població fèrtil a Espanya pateix el drama de l’esterilitat. Moltes parelles són conduïdes a les tècniques de reproducció assistida, principalment a la fecundació “in vitro”, tant en la medicina pública com en la privada, sense que se’ls ofereixin estudis en profunditat per determinar què és el que pot estar ocasionant la seva esterilitat o infertilitat.

Fa 6 anys va arribar a Espanya, des dels EUA, un sistema revolucionari per donar resposta a les situacions d’infertilitat: la Naprotecnologia, acrònim del terme anglès “Natural Procreative Technology”. Aquesta iniciativa nascuda al Saint Paul VI Institute (Nebraska) per a l’estudi de la procreació humana, té les seves arrels en el desenvolupament del magisteri pontifici sobre la sexualitat i la teologia del cos.

L’èxit de la Naprotecnologia (Napro) resideix en el seu enfocament global del problema de la infertilitat: investigar la funció procreativa de la persona en profunditat i intentar curar les patologies associades, evitant un abordatge mercantilista de la maternitat.

100 naixements i 200 embarassos per Naprotecnologia

Segons el registre de l’Associació Espanyola de Naprotecnologia, institució sense ànim de lucre que ha liderat la implantació de la Napro al nostre país, s’acaba de superar la xifra dels 100 naixements i la dels 200 embarassos.

El registre procedeix de les consultes de les doctores pioneres de la Napro a Espanya, la Dra. Maria Victoria Mena i la Dra. Helena Marcos. Paradoxalment, l’opció pel celibat de les dues doctores i la seva aposta per la Napro, ha estat enormement fecunda, ja que han pogut curar la infertilitat i l’esterilitat de molts matrimonis que han vist per fi realitzat el seu somni de ser pares.

Per celebrar els 100 naixements i el 6è Aniversari de l’arribada de la Napro a Espanya, l’Associació Espanyola de Naprotecnologia, amb la col·laboració del Secretariat Diocesà de Família de l’Arquebisbat de Barcelona i de l’associació Metges Cristians de Catalunya entre d’altres, ha organitzat pel proper 20 de juny, a les 17.30 hores, el primer “NaproDay” que s’emetrà en directe pel canal de Youtube de l’Associació.

Associació Espanyola de Naprotecnologia