Aquest 15 de gener uneix-te a la campanya de la Infància Missionera

"Un per a tots, tots per a Ell" és el lema de la Jornada d'Infància Missionera

El proper diumenge dia 15 de gener se celebra la jornada anual de la Infància Missionera, amb el lema: “Un per a tots, i tots per a Ell”. Amb aquesta Obra Pontifícia, els més petits fan costat als missioners perquè més de quatre milions d’infants en les missions puguin accedir a l’educació, la fe, la salut i la defensa del seu benestar.

L’Arxidiòcesi de Barcelona l’any 2021 va recaptar 40,718,95 € per aquesta campanya Missionera. Aquests diners passen a formar part del Fons Universal de Solidaritat, des del qual es distribueixen per a projectes infantils. Amb els diners enviats des de l’Estat Espanyol es van finançar 328 projectes que s’han dut a terme perquè milions d’infants puguin rebre catequesi i saber de l’existència de Jesús, tenir una llar on viure, anar a l’escola per aprendre a llegir i escriure, tenir accés a medicines i persones que els cuidin, aprendre sobre la vocació missionera i per últim, menjar i jugar lliurement sense veure’s obligats a treballar.

Tal com exposa Fernando González, responsable d’aquesta Obra a Espanya, exposa com “conèixer una mica de la vida d’aquests nens ens fa posar cara i número a tot allò que fa Infància Missionera. De vegades no som conscients que la nostra ajuda pot canviar la vida de molts infants. Cada cosa que fem, cada euro que donem o cada vegada que resem per ells i pels missioners, millorem les condicions de vida d’aquests nens. I tot això és gràcies a l’ajuda que cadascú de nosaltres donem a la jornada d’Infància Missionera. Sens dubte, una oportunitat única per col·laborar a millorar el món”.

“Un per a tots i tots per a Ell” és una forma expressiva de plasmar aquesta idea. Amb ella parafrasegem una coneguda frase de la gran novel·la Els tres mosqueters, d’Alejandro Dumas. De fet, és el lema nacional, no oficial, de Suïssa. Però aquí us donem el sentit sobrenatural.

Des del Secretariat diocesà de Missions s’ofereixen els materials d’animació d’aquesta jornada missionera, que es poden demanar gratuïtament, en català o castellà accedint a aquest enllaç

Coneix Infància Missionera

Infància Missionera és una xarxa internacional d’infants que, amb la pregària i les aportacions, ajuden als missioners en la seva tasca. Amb aquesta Obra Pontifícia, ells són protagonistes de la missió i donen suport als missioners perquè altres nens i nenes puguin accedir a l’educació, la salut, la protecció de la vida, i la fe.

Des de fa 100 anys, aquesta iniciativa es va assumir com una Obra Pontifícia, es va convertir en la llera oficial de la Santa Seu per sostenir el treball que l’Església realitza amb la infància als territoris de missió. Les necessitats són enormes, així que també els adults estan convidats a conèixer els projectes que es duen a terme i col·laborar-hi.