
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
La organització de la Núria Pagespetit, Insolàfrica, rebrá dos cops l'any a metges de la Fundació Puigvert que vindràn a fer intervencions quirúrgiques.

Formar en humanitat
Arran d’una estada que va fer com a infermera al Camerun, a la Núria Pagespetit li va cridar molt l’atenció «la manca d’humanitat, la manera com tractaven els pacients». En tornar va decidir, amb el seu marit i alguns amics, crear una escola d’infermeria. I el 2011 va fundar Insolàfrica, una organització formada per professionals de la salut, que fa cinc anys que s’ha convertit en soci local de Mans Unides Barcelona; arran de l’acord d’aquesta ONGD d’Església amb la Fundació Puigvert, des d’aquest mes de març es realitzaran a Kribi (Camerun) intervencions de patologies urogenitals, a més de formar el personal sanitari.
Quines necessitats teniu?
Principalment, la formació, que és bàsica per ensenyar el primordial de la persona: la humanitat. L’escola d’infermeria de Kribi funciona bé; ara estem potenciant, gràcies a Mans Unides, un hospital on treballen les persones que surten de l’escola: tenen clar que tractant bé el pacient s’aconsegueix el 50% de la cura… i ho posen en pràctica!
Què suposa l’acord de Mans Unides amb la Fundació Puigvert?
L’objectiu és que dos cops l’any vinguin professionals de la Fundació a fer unes intervencions d’urologia que al Camerun no existeixen. Nosaltres preparem els pacients perquè quan vinguin ells els operin. Això és molt important, perquè aquí no hi ha campanyes gratuïtes i la majoria de la població no s’ho pot pagar. Són malalties que es poden curar perfectament, que no es tracten per manca de recursos. També ens facilitaran un aparell per a fer radiografies i un ecògraf.
Et sents recompensada?
I tant! No hi ha res més agraït que veure el rostre d’una persona que ha arribat malalta i que es recupera. Malgrat tot el que arriben a patir, no es queixen mai. Veure la felicitat en la seva cara és impagable! Ajudar-los et dona pau, és la raó de viure!
Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 5 de març.