
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
Voluntaris i capellans de les diòcesis catalanes s’han trobat per compartir experiències i aprofundir en el servei pastoral a les presons
La XXX Jornada de Pastoral Penitenciària de Catalunya s’ha celebrat aquest dissabte 7 de març a la Casa de l’Església del bisbat de Sant Feliu de Llobregat. La trobada, amb el lema «Era foraster i a la presó i em vau venir a veure», ha reunit voluntaris i capellans de diverses diòcesis catalanes.
La jornada s’ha iniciat amb la benvinguda del delegat de Pastoral Penitenciària de Sant Feliu, el P. Jesús Bel, mercedari; del bisbe de la diòcesi, Xabier Gómez García; i del coordinador de Pastoral Penitenciària a Catalunya, José María Carod.
Després d’un breu moment de pregària, el bisbe ha ofert la reflexió «Era foraster i em vau acollir», que ha donat pas al treball en grups i a l’intercanvi d’experiències entre els participants. Durant la trobada també s’ha celebrat l’Eucaristia, presidida pel bisbe de Sant Feliu i concelebrada pels capellans de presons de les diòcesis catalanes.
A la tarda s’ha presentat una visió general de la Pastoral Penitenciària en els diferents àmbits de l’Estat, a càrrec de José María Carod, recentment nomenat director del departament de Pastoral Penitenciària de la Conferència Episcopal Espanyola.
Fent balanç de la jornada, Josep Maria Carod ha destacat que «ha estat un dia de goig i esperança», subratllant la participació generosa i l’acollida propera del bisbe. També ha remarcat «la profunditat dels espais de formació, reflexió i pregària» i el fet que la trobada hagi contribuït a «reforçar el coneixement i la convivència» entre voluntaris i capellans de pastoral penitenciària. «Tot pel bé dels germans més petits de Jesús», afegeix.
La jornada s’ha clos amb unes paraules d’agraïment del bisbe Xabier Gómez als voluntaris i capellans que desenvolupen el seu servei pastoral a les presons catalanes. Durant la trobada també hi han assistit el conseller de Justícia de la Generalitat, Ramon Espadaler, i el director general d’Afers Penitenciaris, Domingo Estepa, que han volgut saludar els participants i agrair la tasca que la Pastoral Penitenciària duu a terme a les presons de Catalunya.