El Papa urgeix als Estats a protegir a les famílies

El Vídeo del Papa de juliol posa l'accent en els moments difícils que viuen les famílies d'avui, demanant que «siguin acompanyades amb amor, respecte i consell»

S’acaba de publicar el Vídeo del Papa de juliol, donant a conèixer la intenció d’oració que el Sant Pare confia a la Xarxa Mundial d’Oració del Papa (inclou el Moviment Eucarístic Juvenil – MEJ). En aquesta ocasió, tracta sobre les famílies i la seva necessitat perquè les protegeixin en aquests moments difícils. Amb aquesta preocupació en ment, Francesc demana que els Estats les protegeixin i que “en el món d’avui siguin acompanyades amb amor, respecte i consell”.

Vídeo de juliol: Les nostres famílies

Les realitats de les famílies d’avui són diferents de les del passat. Immerses en una cultura on hi ha poc temps, on l’excés de treball a vegades impedeix l’espai per a la convivència i on la connexió digital desplaça, en alguns casos, els llaços afectius, moltes famílies se senten soles i sofreixen en silenci. En aquests temps de crisis, a més, on continuem veient les conseqüències socioeconòmiques de la pandèmia —com la pèrdua de treball o la dificultat de mantenir un habitatge— es fa més evident que ni els individus ni la societat poden prescindir de les famílies. És per això que els Estats necessiten promoure polítiques que les continguin i protegeixin.

El Vídeo del Papa d’aquest mes assenyala que són aquest tipus de situacions, entre altres, «els perills als quals està enfrontada» la família avui dia. I agrega també qüestions de la convivència diària: «A vegades els pares s’obliden de jugar amb els seus fills». És per això que Francesc insisteix en la necessitat de l’Església per «animar i estar al costat de les famílies ajudant-les a descobrir camins que els permetin superar totes les dificultats».

Les vicissituds de les famílies d’avui

«Sabem que en moltes parts del món es continuen sentint efectes de la pandèmia. Hi ha moltes famílies necessitades i amb incertesa sobre el seu present i futur laboral» va observar el director Internacional de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa, el P. Frédéric Fornos S.J.

«Enfront de tots els malestars i malalties del nostre món, com estan acompanyades aquestes famílies? Així mateix, el Papa ens recorda que ‘la família és la base de la societat i l’estructura més adequada per garantir a les persones el bé integral necessari per al seu desenvolupament permanent’. I en la seva crida final als Estats perquè les protegeixin, destaca una vegada més que la família no és simplement un assumpte privat, sinó un fet social» prosseguia el Pare Fornos.

«En aquest temps que vivim, les famílies necessiten ser secundades, enfortides, ‘acompanyades amb amor, respecte i consell’. Resar per aquesta intenció d’oració és posar-nos en camí, al servei de les nostres famílies, donant suport a les associacions que les ajuden a enfrontar els seus diversos desafiaments, perquè la veritable oració s’encarna en les nostres vides. Durant aquest mes de juliol, dediquem cada dia temps gratuït a les nostres famílies; cada persona sap concretament el que això significa» va finalitzar el director de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa.

El Vídeo del Papa