La comunitat parroquial de la Mare de Déu del Roser de Badalona ha clausurat la celebració del 60è aniversari aquest cap de setmana amb la feligresia. L’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella va assistir per presidir la missa d’acció de gràcies per tots aquests anys viscuts “fent comunitat cristiana i evangelitzant».
Naixement de la parròquia
Aquesta comunitat parroquial va començar el seu camí el 21 de setembre de 1963 amb el bisbe Mons. Gregori Modrego. Tal com explica el rector de la Mare de Déu del Roser, el Pare Luís Ramis, «aquesta parròquia de barri naixia amb el propòsit d’atendre el gran gruix de feligresos que havien arribat en una onada d’immigració». Al mateix temps que es constituïa la comunitat parroquial del Roser, es van formar també la de les parròquies veïnes de Sant Pau, de Sant Francesc i de la Mare de Déu de Montserrat.
La parròquia la porta la congregació dels Pares Somascos des del 1983. Tot i que la comunitat es va formar el 1963, el temple no es va començar a edificar fins el 1986-1987, explica el P. Ramis. El 1991, van començar les celebracions al nou temple , que ja es va posar en funcionament. Alguns dels fidels que van veure com es posava la primera pedra van celebrar aquests 60è aniversari, on a més a més, es van unir els de la parròquia de Sant Pau, amb qui avui dia formen Unitat Pastoral Parroquial.
Una comunitat viva enmig la ciutat
El P. Luís García, va concelebrar al costat de l’arquebisbe i destacava també entre els concelebrants el pare provincial dels Pares Somascos, José M. Santamaria Insua vingut per l’ocasió. Tots els celebrants estaven acompanyats de la feligresia, que ocupava tota la parròquia de gom a gom. Un ventall de fidels d’edats diverses, com els més veterans que recordaven els inicis de la parròquia, els adults que hi havien crescut i avui estan compromesos pastoralment amb el Roser i els més joves, en plena descoberta de la seva fe.
Tota la comunitat conformava tal com va dir el cardenal Joan Josep Omella, «un testimoni de fe viu enmig de la ciutat». Va exposar com enmig la ciutat, «les parròquies són els “oasis” on trobem la pau del Senyor, el seu perdó als pecats i la pau i la fraternitat». A les parròquies trobem la Paraula de Déu que ens il·lumina i reconfortat i l’Eucaristia que ens empeny a continuar treballant», va dir.
«Seixanta anys de parròquia, són seixanta anys evangelitzant i seixanta anys de Déu fent meravelles a través de nosaltres» – deia Omella-. Dirigint-se als fidels i, especialment, als més petits va animar a donar testimoni de la fe actuant amb alegria i «units amb Crist», des de la pregària perquè ens porti cap aquest camí d’amor i servei als germans.
En mans del Senyor per continuar creixent
En acabar la celebració, va intervenir el Pare Luis Ramis agraint la participació i implicació de tots en aquest aniversari. Tal com va dir, ara el camí continua amb nous reptes i una comunitat que continua creixent. Tal com exposa el rector, «estem a les mans del Senyor i li donem gràcies, amb el repte de continuar obrint una pastoral més humana, més santa, més sacrificada, més perseverant… En aquest moment tenim el repte de continuar estant amb la feligresia i deixant que pugui acudir davant del seu Senyor al temple sempre que ho necessiti. Donem gràcies a Déu».