Celebració de l'Eucaristia de fi de curs

El dijous 27 de maig del 2021, a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona tingué lloc l’Eucaristia de final de curs de la Pastoral Universitària presidida pel Bisbe Javier Vilanova

El dijous 27 de maig del 2021 es va celebrar l’Eucaristia de fi de curs a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona. La directora del Secretariat Diocesà de Pastoral Universitària, Assumpta Sendra, va fer la salutació inicial i va dir unes paraules de benvinguda a tota la comunitat universitària: el professorat, el personal d’administració i serveis i els estudiants, en nom del Secretariat Diocesà de Pastoral Universitària i del Secretariat Diocesà de Pastoral amb Joves.

Recordà que l’Eucaristia d’inici de curs, l’octubre de l’any passat, també es va celebrar a la capella del Seminari Conciliar i va agrair la seva acollida. Ressaltà que ha estat un curs difícil i afectat, encara, per la pandèmia que ha generat moltes dificultats. Ha estat un curs en què hem evidenciat molt més la vulnerabilitat i aquesta realitat ha fet percebre de forma més patent la fragilitat humana. Per tant, seguim pregant demanant salut, força, coratge, pau… per poder avançar.

Va agrair de forma especial al Bisbe Auxiliar Javier Vilanova, que va presidir l’Eucaristia i en la seva homilia va expressar l’alegria de poder
celebrar en el dia de la Festa de Jesucrist Gran Sacerdot per sempre. Va ressaltar el sacerdoci que tot tenim en comú pel baptisme, per tant tots
som portadors de l’amor de Déu a tothom.

El Bisbe Javier va agrair tot el treball realitzat des de la fe en els nostres llocs de treball evangèlic, ja que tota aquesta realitat viscuda contribueix en el Regne de Déu. En Jesucrist trobem el sentit de tot i cal donar-ne testimoni per contagiar el sentit de creure.

Va ressaltar que el cristià que viu el sacerdoci pel baptisme té uns principis: El primer és anunciar l’Evangeli, i va animar a no tenir por de donar a conèixer la Bonanova; el segon és la celebració dels Sagraments i, en concret, celebrar i viure l’Eucaristia, ja que sortim transformats, i el tercer és la capacitat de fer camí acompanyant i saber veure les necessitats de cada persona.

Acabà dient que en el món intel·lectual i de la formació cal saber donar raó de la fe i agraint de nou per fer vida l’Evangeli en el món universitari i a la diòcesi. Cal ser portadors d’esperança pels joves i l’Església ha donar nova força per fer presència i ser testimonis de la bona noticia de Jesús.

Al final de l’Eucaristia, Salvador Vidal, director del Secretariat Diocesà de Pastoral Universitària, va recordar les activitats realitzades al llarg del curs malgrat les dificultats amb el desig del nou curs poder realitzar tot el que ha quedat pendent i realitzar altres activitats. I el mossèn Carlos Bosch, director del Secretariat Diocesà de Pastoral amb Joves va compartir les activitats previstes per l’estiu pels joves.

Un cop més és d’agrair el poder trobar-nos i saludar-nos. Confiem que a la propera, a l’iniciar el curs, sigui diferent amb ganes de tornar a l’anomenada “normalitat”. Gràcies a totes les persones que ens han acompanyat en aquesta celebració de fi de curs.