II Trobada de professors universitaris i personal d’administració i servei

Divendres 21 de febrer del 2020 va haver-hi la II Trobada de professors universitaris i personal d’administració i servei,
organitzada per la Pastoral Universitària

Aquí petita llegenda de la imatge i copyright si és necessari. Nom Cognoms MITJÀ

La convocatòria era fer un recorregut per la Catedral de Barcelona que portava per títol La Catedral inèdita. Els racons de 1.700 anys d’història.

Ens vam aplegar un total de vuitanta persones, ja que era el nombre indicat per poder fer el recorregut idoni per la Catedral repartits en quatre grups per realitzar tots el mateix itinerari i coordinats per mossèn Robert Baró amb la col·laboració de l’equip de voluntaris de «Pedres vives». Vam recórrer des de la terrassa, on vam poder veure la creu de terme, els campanars i el cimbori presidit per Santa Elena.

Vam baixar per l’escala interior en forma de cargol d’una de les torretes, fins al trifori que ens va permetre, des d’un lateral, copsar la bellesa dels arcs i de les claus de volta, i vam continuar baixant fins arribar al baptisteri.

Després vam recórrer la nau central i ens vam aturar al cor, que té tanta història amb el disseny de cada seient que té les misericòrdies, és a dir, els suports i els escuts esculpits amb motius diversos i costums de la Barcelona del segle XIV. I vam avançar cap al presbiteri per baixar a la cripta de Santa Eulàlia on hi ha el sarcòfag d’alabastre que conté les relíquies de la Santa. En el sepulcre hi ha uns relleus que fan referència al seu martiri. Finalment, vam passejar per les capelles laterals gaudint de tants retaules i de la història de la vida d’alguns sants.

Una vegada finalitzats els diferents itineraris dels quatre grups, vam trobar-nos al cor de la Catedral, en què els directors del Secretariat diocesà de Pastoral Universitària i la delegada de la Delegació diocesana de pastoral de fe i cultura vam poder explicar el motiu de la convocatòria i expressar els sentiments després d’un recorregut inèdit que va permetre percebre la història, l’arquitectura, l’art, la bellesa… per adonar-nos de la realitat de la fe i la cultura, que és un dels objectius de la Pastoral Universitària. Va acompanyar-nos el bisbe auxiliar Sergi Gordo, que va conduir un moment d’oració amb la lectura conjunta de la pregària per l’aplicació del Pla Pastoral Sortim!

Vam cloure amb un sopar fred al pati del Palau Episcopal per compartir un temps de germanor amb tots els assistents que formàvem part de diferents universitats, tant públiques com privades i d’inspiració cristiana.