Los retos comunicativos de la Iglesia: el 2.0 y las redes sociales

[Gabinet d’Informació de l’Església a Catalunya] La Conferencia Episcopal Tarraconense (CET), mediante el Secretariado Interdiocesano de Medios de Comunicación Social (SIMCOS), organiza una Jornada con el tema «Los retos comunicativos de la Iglesia. El 2.0 y las redes sociales». La Jornada será presidida por los obispos Sebastià Taltavull, obispo auxiliar de Barcelona, delegado de la [...]

[Gabinet d’Informació de l’Església a Catalunya]

La Conferencia Episcopal Tarraconense (CET), mediante el Secretariado Interdiocesano de Medios de Comunicación Social (SIMCOS), organiza una Jornada con el tema «Los retos comunicativos de la Iglesia. El 2.0 y las redes sociales». La Jornada será presidida por los obispos Sebastià Taltavull, obispo auxiliar de Barcelona, delegado de la CET para el ámbito de los MCS y presidente del SIMCOS, y Agustí Cortés, obispo de Sant Feliu de Llobregat.

El programa de la Jornada contará con las intervenciones del director de contenidos digitales del Grupo Godó, Ismael Nafría, que hablará sobre «La web 2.0: Cambio de paradigma», del profesor de la Universidad Ramon Llull, Francesc Canosa y de la profesora de la Universidad Internacional de Cataluña, Marta Matías, que hablarán sobre «Introducción a las redes sociales y el plan de comunicación 2.0».

El secretario de comunicación del gobierno de la Generalitat de Cataluña, el periodista Josep Martí Blanch, cerrará la Jornada con la conferencia «Por una desmitificación del mundo digital en la comunicación institucional».

La Jornada tendrá lugar el próximo lunes 4 de julio, en la Casa de la Iglesia de Sant Feliu de Llobregat, calle de Armenteres, 35. Los profesionales de la información están invitados.

Para información e inscripciones hay que dirigirse a la dirección electrónica giec@tarraconense.cat o al teléfono 934 123 094.

[TRADUCCIÓN PENDIENTE]

[flama.info]

La Conferència Episcopal Tarraconense a través del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social organitza, el proper 4 de juliol, una jornada amb el títol «Els reptes comunicatius de l’Església. El 2.0 i les xarxes socials». Tindrà lloc a la Casa de l’Església del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat (C/ Armenteres, 35).

La comunicació ha viscut un canvi d’era durant l’última dècada. La irrupció d’Internet a la vida quotidiana ha representat un abans i un després en la forma d’entendre el paper d’emissors i receptors tant en el seu contacte interpersonal com en l’institucional.

Actualment, l’Església fa un esforç ingent per no perdre el contacte amb la realitat que s’imposa. Les diferents iniciatives sorgides des de les diòcesis de tot el món han estat referencials i precursores en molt sentits. Però el nou canvi de paradigma que representa l’evolució cap a l’anomenat 2.0 imposa el repte d’establir un model d’interlocució diferent entre les parts.

L’històric rol protagonista de l’emissor ha desaparegut i ara és el receptor -tradicionalment considerat la part passiva del procés comunicatiu- qui es converteix en actor principal del procés. Això obliga a fer canvis estructurals en els processos de comunicació institucional. Aprendre les noves estratègies a què obliga el moment serà clau per seguir construint l’Església del futur amb la solidesa que volem.

El Papa Benet XVI, en ocasió de la Jornada per a les comunicacions socials d’enguany, en el seu missatge ens diu que – també en l’era digital, cadascú sent la necessitat de ser una persona autèntica i reflexiva.A més, les xarxes socials mostren que estem sempre implicats en allò que comuniquem. Quan s’intercanvien informacions, les persones comparteixen amb si mateixes, la seva visió del món, les seves esperances, els seus ideals. Per això, es pot dir que existeix un estil cristià de presència en el món digital, caracteritzat per una comunicació franca i oberta, responsable i respectuosa amb l’altre.

Comunicar l’Evangeli a través dels nous mitjans significa no sols posar continguts obertament religiosos en les plataformes dels diversos mitjans, sinó també donar testimoni coherent en el propi perfil digital i en la manera de comunicar preferències, opcions i judicis que concordin profundament amb l’Evangeli, fins i tot quan no es parli explícitament d’ell. De la mateixa manera, tampoc es pot anunciar un missatge en el món digital sense el testimoni coherent del qui l’anuncia. En els nous contextos i amb les noves formes d’expressió, el cristià està cridat de nou a respondre a qualsevol que li demani raó de la seva esperança (cf. 1Pe 3,5).

Programa:

  • 11.30 a 12.00. Benvinguda i presentació. Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona i president del SIMCOS, i Mons. Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu de Llobregat.
  • 12.00 a 13.30. conferència. El Web 2.0: Canvi de paradigma, Sr. Ismael Nafría, director de continguts digitals del Grup Godó, codirector del Màster en Projectes Online de la UIC i autor de Web 2.0. El usuario, el rey de internet.
  • 13.30 a 15.30. Dinar i descans
  • 15.30 a 17.30. sessió de treball*. Introducció a les xarxes socials i el pla de comunicació 2.0. Sr. Francesc Canosa, doctor en periodisme. Professor de la URL. Sra. Marta Matias, professora de la UIC i autora de «El marketing digital en la empresa: redes sociales». *Es recomana portar ordinador portàtil.
  • 17.30 a 18.00. Pausa – Cafè
  • 18.00 a 19.00. clausura. Per una desmitificació del món digital a la comunicació institucional. Sr. Josep Martí i Blanch, secretari de comunicació del govern de la Generalitat de Catalunya

Informació, contacte i inscripcions: giec@tarraconense.cat o bé trucant al tel: 93.412.30.94.

¿Te ha interesado este contenido? Suscríbete a nuestro boletín electrónico. Cada semana, la actualidad de la Iglesia diocesana en tu correo.

Te interesará ...