«És necessari el consens social i polític en tot allò que fa referència a l'ensenyament»
[TRADUCCIÓN PENDIENTE] [Fundació Escola Cristiana] “És necessari crear un clima de diàleg que afavoreixi el consens social i polític en els aspectes més importants de l’educació; si no, res no té sentit”. Amb aquestes paraules, el Secretari General de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), Enric Puig, es va adreçar aquest dimarts 16 de [...]

[TRADUCCIÓN PENDIENTE]
“És necessari crear un clima de diàleg que afavoreixi el consens social i polític en els aspectes més importants de l’educació; si no, res no té sentit”. Amb aquestes paraules, el Secretari General de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), Enric Puig, es va adreçar aquest dimarts 16 de juliol als diputats i diputades que integren la comissió de valoració de la LOMCE, als quals va demanar que busquin el “màxim consens” abans d’emprendre “cap llei educativa”
El Secretari General de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), Enric Puig, va criticar que a l’Estat espanyol hi hagi hagut massa canvis del marc legislatiu de l’ensenyament -set en 33 anys-, la qual cosa ha provocat una “enorme fatiga de reformes i contrareformes legals”. També va afegir que “l’estabilitat dels sistemes educatius és una condició sine qua non per a la millora de l’educació, com ho demostra la història educativa de molts països europeus”, i va insistir que “l’estabilitat de les lleis educatives bàsiques només es pot basar en un elevat nivell de consens en el procés d’elaboració i en l’aprovació parlamentària”. Puig va concloure que “per un mínim de respecte al professorat, a les famílies i a l’alumnat”, els diputats es comprometin a no promulgar més lleis de partit, perquè “sense pacte d’estat per l’educació no hi haurà cap llei bona es digui com es digui ni la promulgui qui la promulgui”. Com a exemple de consens, va esmentar la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), “que es va aprovar sota un govern tripartit i amb Convergència i Unió (CiU) a l’oposició, per bé que ara governa CiU i no hi ha hagut necessitat de canviar la llei”.
Pel que fa al contingut de la LOMCE, Puig en va criticar el marc competencial, ja que “està desenvolupat en clau recentralitzadora i de recuperació de competències per part de l’Estat, en detriment de les comunitats autònomes i fins i tot dels propis centres”. També va acusar l’atac al model de normalització lingüística de Catalunya. “L’actual model lingüístic de l’escola a Catalunya es practica des de fa anys i ha permès d’evitar la segregació escolar, ha estat un factor de cohesió social i no ha generat cap perjudici en l’aprenentatge de l’alumne, sinó que, al contrari, ha permès d’aconseguir nivells satisfactoris en el coneixement del català –i, molt important, del castellà- plenament homologables a d’altres territoris de l’estat espanyol”.
Finalment, va lamentar que la LOMCE no plantegi “cap millora substancial” dels concerts educatius, sobretot quan “una revisió en aquest apartat és necessària per tal de satisfer la suficiència econòmica, principi en què es basa l’actual ordenament, però que s’incompleix sistemàticament”. En aquesta línia, va aprofitar la referència a la situació econòmica per criticar també que en el nou projecte de decret sobre beques, entre d’altres restriccions, se n’exclogui els alumnes de centres privats o amb concert singular»